ابطال مصوبه شورای آموزشی دانشگاه امیرکبیر پس از ۲۰ سال/ نحوه تعیین نمره درس سمینار خارج از وظایف این شورا است

دیوان عدالت اداری مصوبه ۲۰ سال پیش شورای آموزش دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد نحوه تعیین نمره درس سمینار را ابطال کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دیوان عدالت اداری مصوبه شورای آموزش دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد نحوه تعیین نمره درس سمینار را ابطال کرد.

ابطال ۲ بند از دستورالعمل دانشگاه پیام‌نور در زمینه تحصیل همزمان در ۲ رشته تحصیلی

شورای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر آبان ماه ۱۳۷۹ تصویب کرد دانشجویان گروه باید در زمان ارائه سمینارها حضور داشته باشند. در غیر این صورت نیم نمره از نمره سمینار دانشجویان به ازای هر جلسه غیبت کسر می‌شود.

این مصوبه مورد شکایت قرار گرفت. در این شکایت که از سوی یکی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه انجام شده، آمده است که شورای آموزشی دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بهانه حاضر نشدن دانشجویان در جلسه دفاع از سمینار دانشجویان همدوره دیگر، نمره دانشجویان را کم می‌کند.  

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خردادماه ۱۴۰۱ در پاسخ به این شکایت توضیح داد که ۲۰ سال از این اتفاق گذشته است و در آن زمان سیستم مکانیزه وجود نداشته است. به همین دلیل امکان صحت‌سنجی دقیق این ادعا وجود ندارد. همچنین این مصوبه سال‌هاست که منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در ادامه این پاسخ، آمده است که نمره فرد شاکی بر اساس مقررات قانونی آن زمان ثبت شده و درخواست وی پس از گذشت ۲۰ سال وجاهت قانونی ندارد.

جزئیات رای دیوان عدالت اداری 

هیئت عمومی دیوان برای بررسی این شکایت و پاسخ دانشگاه، دی ماه ۱۴۰۱ تشکیل شد و این مصوبه را ابطال کرد. در حکم دیوان آمده است که وظیفه شورای عالی برنامه‌ریزی، بررسی و تصویب برنامه‌های درسی و مقررات و ضوابط آموزشی و پژوهشی دوره‌های آموزشی عالی است و این شوراها از جمله شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختیاری در زمینه وضع مصوبه در ارتباط با نحوه تعیین نمره درس سمینار نداشته است.

به همین دلیل، نحوه تعیین نمره درس سمینار به جهت صلاحیت نداشتن شورای آموزشی دانشکده برای تصویب این قاعده، خارج از حدود اختیار تشخیص داده شده و بر اساس بند یک ماده ۱۳ و مواد ۱۳ و ۸۸ قانون تشکیلات دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ از تاریخ تصویب باطل می‌شود.

انتهای پیام/‌

کد خبر: 1171763

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =