مذاکره ایران با طالبان برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر

معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر به تداوم مذاکره ایران با طالبان در زمینه جلوگیری از قاچاق و تولید مواد مخدر اشاره کرد و گفت: طالبان در بخشی‌هایی همکاری‌هایی داشتند و نهایت تلاش ما این است که بتوانیم الزامی ایجاد کنیم که در جلوگیری از ورود مواد مخدر به مرزهای کشور نقش ایفا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، محمدمسعود زاهدیان در گفت و گویی اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که دولت جمهوری اسلامی از زمان استقرار دولت طالبان از طریق مبادی تعریف شده پیگیری کرد، موضوع مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از انتقال این مواد به مرزهای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

انتقاد شدید مقام طالبان از رهبر این گروه/ اختلافات در افغانستان به اوج رسید

وی ادامه داد: تلاش ما این است که بتوانیم الزامی را ایجاد کنیم که هم در کنترل و محو کشت مواد مخدر در افغانستان و هم جلوگیری از ورود مواد مخدر به مرزهای کشور نقش ایفا کنند.

به گفته زاهدیان، تاکنون مذاکراتی با طرف افغانستانی انجام شده و مذاکراتی نیز در جریان است که امیدواریم نتایج آن موفقیت‌آمیز باشد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌ الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با انتقاد از عملکرد سازمان‌های جهانی در حوزه مواد مخدر گفت: عملکرد ۲۰ ساله کشورهای غربی در افغانستان جز افزایش تولید نتیجه‌ای نداشت و این کشورها باید نسبت به عملکرد خود مسئولیت‌پذیر باشند.

وی اضافه کرد: سازمان‌های جهانی نقش خود در مبارزه با مواد مخدر را ایفا نمی‌کنند و مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرند. منظور از نقش این است که سازمان‌های بین‌المللی از کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته‌اند، حمایت‌های فنی و مالی ندارند همچنین زمینه‌هایی را برای محدود کردن دسترسی عناصر تولیدکننده فراهم نمی‌آورند.

به گفته معاون امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، بخش عمده‌ای از مراوده‌های مالی مواد مخدر در بانک‌های اروپایی و در صرافی‌های این کشورها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =