وضعیت بازار خودرو در سال ۱۴۰۲ بدتر خواهد شد / افزایش قیمت خودرو با حذف آن از چرخه تولید

کارشناس اقتصادی گفت:سال جدید باتوجه به پیش بینی‌هایی که درباره تورم شده است، وضعیت بازار خودرو بدتر خواهد شد.

امیر حسن کاکایی عضو هیئت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت و کارشناس اقتصادی  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت بازار خودرو در سال جدید اظهار کرد: سال جدید باتوجه به پیش بینی‌هایی که درباره تورم شده است، وضعیت بازار خودرو بدتر خواهد شد.

عرضه غلط خودرو در بورس کالا / سفر رئیسی به چین چه دستاوردی برای بازار خواهد داشت؟

وی با اشاره به اینکه قیمت خودرو ارتباطی به تولید خودرو ندارد، گفت: در حال حاضر تولید خودرو در کنار قیمت آن افزایش یافته است و ارزش پول ملی است که مانع کاهش قیمت خودرو می‌شود.

کاکایی درباره حذف خودروها از سبد تولید،‌بیان کرد: در میان تمام مشکلات بازار خودرو، خودروسازان نیز تصمیم به حذف خودروهایی از جمله تیبا و سمند کرده‌اند. حذف خودرو باعث افزایش ناگهانی قیمت خودرو خواهد شد، زیرا تقاضا برای آن خودرو بیشتر می‌شود.

کارشناس اقتصادی افزود: زمانی که پراید را از چرخه تولید حذف کردند، قیمت آن با تیبا برابر شد، اگر خودرو ۲۰۶ را از چرخه تولید حذف کنند قیمت آن به ۲۰۷ خواهد رسید. 

کاکایی با بیان اینکه بازار خودرو هیجانی شده است،‌ گفت: اگر تورم نداشتیم هیجان بازار عملکرد مثبتی داشت. روزهای آینده برای بازار خودرو، روزهای خوبی نخواهد بود و سال جدید شرایط سخت تر از گذشته می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر همین وضعیت تداوم یابد، کمبود آب و برق، گاز بیشتر را خواهیم داشت در نتیجه تنش بیشتری در تولید صورت خواهد گرفت.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1171929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 0
      خودرو هیوندا اکسنت که باد تو لاستیک ها و اب برف پاک‌کنش رو هم با دلار حساب میکنند همراه با سود کارخانه ۱۴ هزار دلار فروش میره‌که به دلار حدود۵۰‌تومن هم حتی حسابش کنیم کل مبلغ میشه ۷۰۰ میلیون حالا هزینه تواید و سود این خودرو با این کیفیت که همه مواد اولیه اش درجه یکه و حتی حقوق کارگرشم به دلاره میشه ۱۴ هزار دلار اونوقت هزینه تولید ۲۰۷ که به قول تولیدکننده ۸۰درصدقطعاتش داخل تولیدمیشه به ریاله وخیلی حمایت هاداره و شاید اون ۲۰ درصد هم ارز دولتی استفاده کنه با این کیفیت ضعیف ۸۰۰۰دلاره!بعدم میگن ضرر میدیم!خب دارید چیکار میکنید‌ واقعا که نمیتونید؟