شوراهای دانشگاه در امتداد شورای عالی انقلاب فرهنگی نیستند

یک فعال فرهنگی معتقد است که شوراهای دانشگاه در امتداد شورای عالی انقلاب فرهنگی نیستند. این شوراها فقط به اموری مانند مصوب کردن اردو و بودجه فرهنگی می‌پردازد، در حالی که مسائل فرهنگی مهم‌تری در کشور وجود دارد.

محمد محسن دوباشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که دانشگاه‌ها دارای شورایی تحت عنوان شورای فرهنگی هستند که عالی‌ترین مقام تصمیم‌گیر فرهنگی در دانشگاه است، اظهار کرد: اساسنامه این شورا مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

راه‌اندازی شورای اندیشه‌ورز نخبگانی در همه استان‌ها

دبیر ستاد پیشرفت و نوآوری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تاکید بر این که مشکلی که وجود دارد این است که شوراهای دانشگاه در امتداد شورای عالی انقلاب فرهنگی نیستند، افزود: این شوراها فقط به اموری مانند مصوب کردن اردو و بودجه فرهنگی می‌پردازد، در حالی که مسائل فرهنگی مهم‌تری در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به این که ضروری است شوراهای دانشگاه‌ها در امتداد شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرند، تصریح کرد: اگر این نهادها هم‌جهت شوند، راهگشا خواهد بود. 

جای خالی جهت‌دهی به مصارف بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها

دوباشی در ادامه خاطرنشان کرد: کمبود بودجه فرهنگی در دانشگاه‌ها همیشه وجود داشته است. به نظر من مسئله اصلی این است که اولویت‌ها برای مصرف بودجه کدام موارد هستند؟! مثلا اگر قرار است این بودجه برای اردو هزینه شود، باید اردو جهت‌دهی پیدا کند. علاوه بر برنامه‌ها، فعالیت تشکل‌های دانشجویی جهت داده شود.

دبیر ستاد پیشرفت و نوآوری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پایان اظهار کرد: امتداد عقلانیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها دچار اختلال است‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =