طغیان گوشت راست یا دروغ / بستن دهان منتقدان کار روحانی بود شما چرا؟

افزایش قیمت گوشت در بازار موجب نگرانی مردم شده و فعالان رسانه‌ای نیز نسبت به این موضوع واکنش‌های متعددی داشته و نقدهای مختلفی هم در این باره منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در هفته‌های اخیر قیمت گوشت در بازار با افزایش قابل‌توجهی روبرو شده تا جایی که این موضوع به تیتر داغ رسانه‌ها نیز تبدیل شده است، اما مسئولان عنوان می‌کنند که چنین موضوعی صحت نداشته و عده‌ای با دستکاری قیمت‌ها در فضای مجازی سعی در به هم ریختن اوضاع بازار دارند.

حل مشکل گوشت در دوران ناصرالدین شاه + فیلم

تا جایی که، افشین صدر دادرس در گفت‌وگویی با اشاره به سوءاستفاده دلال‌ها از وضع موجود، عنوان کرد: به نظر می‌رسد بخشی از التهاب موجود در بازار گوشت ناشی از زیاده‌خواهی دلال‌هاست.

همچنین، در تاریخ ۹ بهمن ماه مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: بار گوشت قرمز وارد کشور شده و پس از بسته‌بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین اصلی شهرداری شهر تهران توزیع می‌شود. موضوعی که قرار بود منجر به کاهش قیمت گوشت در بازار شود.

اگر چه گوشت ران گوسفندی در میادین میوه و تره‌بار ۲۹۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، اما مشاهدات میدانی خبرنگار ایسکانیوز از بازار آزاد محصولات پروتئینی در دو فروشگاه شرق و غرب تهران نشان می‌دهد که قیمت گوشت ران گوسفندی ایرانی کیلویی به ترتیب ۴۵۴ هزار تومان و ۴۶۰ هزار تومان و قیمت گوشت گوساله ران کیلویی ۳۳۰ هزار تومان است.

در همین حال افزایش قیمت گوشت در بازار موجب نگرانی مردم شده و فعالان رسانه‌ای نیز نسبت به این موضوع واکنش‌های متعددی داشته و نقدهای مختلفی هم در این باره منتشر شده است. روزنامه‌ سازندگی هم از جمله رسانه‌هایی است که با گزارشی تحت عنوان «طغیان گوشت» به این موضوع واکنش نشان داده اما همین گزارش با اتهام پخش شایعات و مطالب خلاف واقع منجر به توقیف این روزنامه شد.

به گزارش ایسکانیوز، تا پیش از این همیشه به روحانی این نقد وارد می‌شد که چرا اجازه انتقاد نداده و با بیان الفاظ و توهین‌های متفاوت و مکرر منتقدان خود را مورد خطاب قرار می‌دهد. تا جایی که دولت رئیسی برای اینکه عکس این مسئله را اثبات کند عنوان کرد آغوش دولت برای منتقدان و استقبال از انتقاد همواره باز است.

موضوعی که فعالان رسانه‌ای را امیدوار می‌کرد تا جدی‌تر از گذشته اقدامات مختلف قوه مجریه را به درستی رصد کرده تا شاید دوشادوش دولت به هموار شدن حل و فصل مشکلات کشور کمک کنند.

اما، ظهر دیروز (دوشنبه، اول اسفند) خبر توقیف روزنامه سازندگی در رسانه‌ها منتشر شد. در این خبر آمده بود بر اساس تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات و به استناد «تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات» روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران سازندگی توقیف شده است.

اکبر منتجبی، سردبیر روزنامه سازندگی هم درباره تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات و توقیف این روزنامه گفت: «براساس شنیده‌های ما، رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت از تیتر طغیان گوشت عصبانی شده‌اند و به تبع آن، وزیر ارشاد از هیات نظارت خواستار توقیف روزنامه شده است. این‌ها را شنیده‌ایم اما نمی‌دانیم چقدر صحت دارد گرچه می‌دانیم پرونده روزنامه سازندگی در دستور کار جلسه دوشنبه اول اسفند هیات نظارت نبوده و مساله گوشت هم مساله امنیتی نیست که بخواهند خارج از نوبت و سریع به آن رسیدگی کنند».

او به این پرسش که مطمئن هستید دلیل توقیف، گزارش دوشنبه اول اسفند روزنامه درباره افزایش قیمت گوشت بوده، پاسخ داد: «بله، من پرس‌وجو کردم و گفتند این گزارش بهانه اصلی توقیف روزنامه بوده و آقایان از این‌که گفته‌ایم قیمت گوشت افزایش داشته، بسیار ناراحت شده‌اند».

در هر حال حتی اگر بر فرض تیتر روزنامه سازندگی دروغ هم باشد، اما توقیف روزنامه کار درستی نیست و این مسئله خلاف شعارهای دولت آقای رئیسی و برخلاف آزادی بیان است مگر قرار نبود آغوش دولت برای پذیرش نقدها باز باشد پس چه شد؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1172112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رهگذر IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 0
      متاسفم و در تعجب که در این خبر رسانه علت توقیف طغیان گوشت و از عصبانی بودن هیات دولت و بدتر مقایسه با دولت روحانی اشاره شده ! اول اینکه رسالت یک رسانه انتقال خبر است نه قضاوت و جهت گیری دوم اینکه سازندگی در ایام گذشته واقعا نه نقد بله تخریب نمود تیترهایی مانند اثر باد بیشتر از مسوولان هست و...البته بنده مسوول نیستم اما سازندگی به شعور و فرهنگ مردم با تحلیل های صرفا سیاسی و خلاف منافع ملی توهین می نمود.....شما باور نکنید.