افزایش ۶ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

قیمت خودرو همچنان نوسانات زیادی را طی می‌کند. به طوری که دیگنیتی به مرز دو میلیارد تومان در بازار آزاد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت خودرو روز چهارشنبه، سوم اسفند ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

اخبار بازار خودرو/ پراید ۳۲۰ میلیونی شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده است. اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

پراید ۱۱۱ هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومانی شد و مجدداً این خودرو به کانال قبلی بازگشت. اما هفته گذشته این خودرو مجدداً به باشگاه ۳۰۰ میلیونی‌ها پیوست و امروز، مانند دیروز، نیز با افزایش شش میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به ۳۲۲ میلیون تومان رسید.

اما پژو ۲۰۷i که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز ۱۱ میلیون تومان گران شد و به ۶۴۴ میلیون تومان رسید. به نظر می‌رسد این خودرو تحت تاثیر خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ با افزایش قیمت مواجه شده است.

قیمت دنا پلاس هم امروز با ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت همراه و در نرخ ۷۷۳ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز نیز ۹ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به نرخ ۴۹۷ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد و با افزایش ۴۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، به دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، خودروهای پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

تیبا هاچ‌بک‌ EX که از خودروهای پرطرفدار است، صبح امروز، چهارشنبه، شش میلیون تومان گران و در محدوده ۳۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که در روزهای گذشته با نوسان قیمت مواجه شده بود، اکنون با ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ ۵۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

کوییک R که این روزها جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۵۲ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو گفت: روند افزایش قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه دارد و خودروها هم‌گام با افزایش نرخ دلار گران می‌شوند.

او افزود: البته گرچه قیمت خودرو به صورت روزانه افزایش می‌یاید، اما سطح معاملات بالاست و خرید و فروش به تعداد زیادی در بازار صورت می‌گیرد. مردم نباید برای خرید خودرو صبر کنند و خرید در همین لحظه بهتر از دو ساعت بعد است.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد. اما روند بازار در سال آینده، مانند هر سال، به این گونه خواهد بود که دو ماه ابتدایی سال بازار در رکود قرار می‌گیرد و قیمت‌ها نیز به روند صعودی خود ادامه می‌دهند.

کد خبر: 1172287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =