بارداری‌های متعدد احتمال ابتلا به سرطان‌های زنانه را کم می‌کند

یک متخصص بیماریهای زنان با توجه به روند فزاینده کم باروری و ناباروری در جامعه امروزی گفت: با افزایش سن به تدریج از ذخایر تخمدان کاسته شده و میزان باروری رو به کاهش می گذارد و این کاهش از سن ۳۸ سالگی به بعد قابل توجه تر و بارزتر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر مژگان رجعتی با بیان اینکه به دنبال این کاهش عوارض دیگری نیز مانند سقط و حاملگی های عارضه دار بیشتر رخ میدهد افزود: عوارض مادری و جنینی در سنین بیشتر از ۳۵ سال افزایش می یابد و زایمان زودرس،و عوارضی چون دیابت ,فشارخون و مسمومیت بارداری و حوادث عروقی در بارداری بیشتر ظاهر میشود

هنگام بارداری چه اصول غذایی را باید رعایت کرد؟

به گفته وی عوارض جنینی نیز در سنین انتهای طیف باروری در خانمها رو به افزایش گذاشته وممکن است تاثیر بسزایی در سلامت جنین داشته باشد.
دکتر رجعتی عنوان کرد: آگاهی از این مسائل فوق  در برنامه ریزی زوجین برای فرزند آوری در سنین پایین تر نقش مهمی داشته و میزان تولد نوزادان سالم و بدون عارضه را در جامعه بهبود بخشد.

این پزشک  متخصص گفت: از جمله فواید بارداری های متعدد در خانمها پیشگیری از برخی سرطان‌ها و کاهش ریسک ابتلا به سرطان بخصوص تخمدان و اندومتر در رحم می باشد.
وی با اشاره به اینکه سبک زندگی سالم در سنین باروری میتواند نقش بسزایی در حفظ سلامت باروری ایفا کند گفت: باتوجه به شیوع بالای تنبلی تخمدان ، پرهیز از پرخوری و چاقی ، داشتن رژیم غذایی سالم ، مناسب، پرفیبر و کم کالری و فعالیت ورزشی منظم و تحرک کافی بطور روزمره ، پرهیز از استرس وداشتن خواب منظم  وکافی در پیشگیری و درمان عوارض تنبلی تخمدان موثر بوده و میتواند منجر به تنظیم سیکل های قاعدگی دراین دسته از خانمها و حفظ سلامت باروری آنان شود

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1172311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =