کمک به زلزله‌زدگان سوریه وظیفه همه مسلمانان است/ تا قبل از ماه رمضان خبرهای خوبی در مورد یمن شنیده خواهد شد

یوسف الحاضری با اشاره به اینکه یمنی‌ها حتی در روزهای سخت برادران خود را فراموش نمی‌کنند، اظهار کرد: مردم سوریه سال‌ها در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و تمام دشمنان بوده و امروز به کمک ما نیاز دارند و این وظیفه همه مسلمانان است که تا حد توان در این روزها آنها را تنها نگذارند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در این روزها که مدعیان حقوق بشر و برابری انسان‌ها چهره واقعی خود را نشان داده و زلزله زدگان سوری را به کلی فرا موش کرده‌اند، مردم مقاوم یمن با وجود همه مشکلات و کمبودهایی که در سال‌های اخیر با آن روبرو بوده‌اند در این روزهای سخت به کمک مردم سوریه شتافته و کمک‌هایی برای زلزله زدگان این کشور ارسال کرده‌اند. کاروان کمک‌های یمن شامل شش کامیون کالاهای ضروری و مواد غذایی با شعار «از یمن تا شام» برای زلزله زدگان این کشور ارسال شد. مصاحبه‌ای در همین مورد با دکتر «یوسف الحاضری» -تحلیلگر سیاسی اهل یمن- انجام شد.

تلفات و خرابی‌های زلزله در سوریه کمتر از ترکیه نبود

این تحلیلگر یمنی در خصوص بخشندگی و نوع دوستی یمنی‌ها علیرغم سال‌ها تحریم و محاصره اقتصادی اظهار کرد: این فرهنگ مردم یمن است که حتی در روزهای سخت برادران خود را فراموش نمی‌کنند. بر اساس آموزه‌های قرآنی، یمنی‌ها حتی اگر خودشان تحت سخت‌ترین مشکلات باشند، همچنان به کمک و انفاق به برادران خود ادامه می‌دهند. وی افزود: مردم سوریه برادران ما هستند که سال‌ها در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و تمام دشمنان غربی بوده و امروز به کمک ما نیاز دارند و این وظیفه همه مسلمانان است که تا حد توان در این روزها آنها را تنها نگذارند.

الحاضری در مورد استاندارد دو گانه غربی‌ها و عدم کمک به سوریه گفت: این اولین بار نیست که شاهد چنین رفتاری از سوی غربی‌ها هستیم و همه ما نسبت به این موضوع  آگاه هستیم. وی با اشاره به مقاومت سوریه در برابر اسرائیل خاطر نشان کرد: غربی‌ها به ویژه آمریکا از رویکرد دولت سوریه خشمگین هستند و از آنجایی که این کشور جزئی از محور مقاومت بوده و همواره در مقابل رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آمریکا در منطقه ایستادگی کرده است؛ در حالی که ترکیه بازیچه سیاست‌های آمریکا بوده و مطابق با خواست این کشور روابط خود را یا اسرائیل عادی کرده است. وی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا حتی در چنین شرایطی هم از خود اختیار ندارند و مطابق خواست آمریکا فقط می‌توانند به ترکیه کمک کنند.

این تحلیلگر یمنی تصریح کرد: حتی برخی کشورها هم که در رسانه‌های خود مدعی کمک به زلزله زدگان سوریه شدند، در واقعیت هیچگونه کمکی انجام ندادند و تنها آزادگان دنیا از جمله ایران در کنار مردم سوریه ایستادند و به همین دلیل است که ما عاشق ایران هستیم؛ همچنین عراق، حزب الله، الجزیره و عمان نیز به زلزله زدگان سوریه کمک کردند. وی ضمن اشاره به اینکه عمان نیز دولت و مردم سخاوتمندی دارد، گفت: سایر کشورهای دنیا صرفا شعار می‌دهند و به هیچ وجه به اصول انسانی پایبند نیستند و در واقع انسان دوستی برای آنها مفهومی ندارد و فقط به فکر منافع خود هستند و حتی کشته شدن زن‌ها و بچه‌ها برای آنها اهمیتی ندارد.

الحاضری با بیان اینکه یمنی‌ها به خوبی استاندارد دوگانه غربی‌ها را با گوشت و پوست خود لمس کرده‌اند، اظهار کرد: حداقل در چنین شرایطی انتظار می‌رفت که غربی‌ها دست از سیاست‌های تبعیض آمیز خود برداشته و به مردم سوریه هم کمک می‌کردند.

یوسف الحاضری در ادامه مصاحبه در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات صلح یمن گفت: در هفته‌های اخیر گفتگوهایی به میزبانی عمان در این زمینه در حال انجام بوده و بحث‌های خوبی انجام شده است. وی با بیان اینکه امیدواریم در ماه شعبان نتایج خوبی در این خصوص حاصل شود، اظهار کرد: متاسفانه اوضاع بهداشتی یمن همچنان شرایط خوبی ندارد و به گفته وی کمبودها در حوزه مواد غذایی و دارویی به دلیل سال‌ها تحریم و محاصره همچنان ادامه دارد. با وجود همه این مشکلات، الحاضری در انتها تاکید کرد ما به آینده بسیار امیدوار هستیم و این کشور را از دست دشمنان نجات خواهیم داد.    

انتهای پیام/

کد خبر: 1172794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =