اژه‌ای: مردم عمل ما را می‌خواهند و با مسائل حاشیه‌ای کاری ندارند

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم در هر مسئولیتی که هستیم، وظیفه خود را به درستی انجام دهیم؛ مردم و مراجعان از ما انتظار برخورد خوب و تکریم را دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار قضات و کارکنان قضایی استان مرکزی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به همه مسئولان امر تذکر داد: هر مقدار که ممکن است از تشریفات و تجملات بکاهید؛ تشریفات و تجملات، به‌خصوص در این شرایط، زیان می‌رساند؛ هرچقدر بتوانیم از تجملات و تشریفات بکاهیم، امر پسندیده‌ای است.

رئیس عدلیه در تذکری دیگر گفت: امنیت و تامین امنیت امری لازم است اما باید به مقدار ضرور، در خصوص آن اکتفا کرد؛ من مسئول امنیت نیستم و نمی‌خواهم در کار دیگران دخالت کنم اما از فاصله فرودگاه تا استانداری استان مرکزی که محل برگزاری این جلسه است، بر مبنای مشاهدات من شاید نیازی نبود که این مقدار از وقت نیروهای فراجا و امنیتی را بگیریم.

اژه‌ای: حضور بین مردم و دیدن مسائل از نزدیک با شنیدن متفاوت است

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: مردم از این تشریفات و تجملات خوششان نمی‌آید و حتی گاهی این تشریفات و تجملات، اثر سوء دارد؛ مردم عمل ما را می‌خواهند و با این مسائل حاشیه‌ای کاری ندارند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه، با اشاره به شیطنت‌ها و توطئه‌های چندلایه و ترکیبی دشمنان علیه مردم و نظام گفت: دشمنان درصدد بودند که در ایام دهه فجر، مرتکب اقدامات ایذایی شوند اما شاهد بودیم که عنایت خداوند، شامل حال ما شد و مردم از قشرها و طبقات مختلف، با بصیرت و زمان‌شناسی، علی‌رغم مشکلات و گرفتاری‌ها و شیطنت‌های دشمنان، در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری پرشکوه داشتند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: در جریان اغتشاشات اخیر، دشمنان تمام تلاش‌های خود را برای به هم ریختن کشور و حتی تجزیه کشور، به کار بستند اما عنایت پروردگار و بصیرت مردم و هوشیاری مسئولان و نیروهای امنیتی و انتظامی و قضایی، تلاش‌های دشمنان را خنثی کرد؛ البته باید توجه داشت که این توطئه‌ها و تلاش‌های شیطنت‌آمیز دشمنان هنوز تمام نشده است.

قاضی‌القضات ادامه داد: شکرانه حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، خدمت مخلصانه به آنهاست؛ ما باید مردم را شایسته خدمت بدانیم و با همین نیت به آنها خدمت کنیم و خود را خادم مردم بدانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: این برای ما نزد شهدا و خداوند حجت نیست که بگوییم «چون دیگری کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهد، من نیز انجام ندهم»؛ اگر چنین کردیم و این نیت را داشته باشیم چوب خدا را می‌خوریم اما چنانچه مخلصانه به مردم خدمت کنیم، از جایی که فکرش را نمی‌کنیم تفضل الهی شامل حال ما شود.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: همه ما باید تلاش کنیم در هر مسئولیتی که هستیم، وظیفه خود را به درستی انجام دهیم؛ مردم و مراجعان از ما انتظار برخورد خوب و تکریم را دارند. در برخی مواقع، اثر برخورد ما بسیار بیشتر از اثر رای صادرشده می‌باشد.

رئیس قوه قضاییه افزود: ما در دستگاه قضایی باید در راستای تحقق و گسترش عدالت و صدور آرای متقن گام برداریم؛ در موارد و پرونده‌هایی نیز ادّله و مستندات کافی وجود ندارد و اثبات موضوع نیز سخت است؛ در این موارد و پرونده‌ها نیز باید تمام تلاش خود را به خرج دهیم تا رضایت نسبی حاصل گردد و تا آنجا که ممکن است، حرف مردم را به درستی گوش دهیم و در فهم مطالب ارائه شده از سوی آنها و تطبیق این مطالب با قانون دقت کنیم؛ و به گونه‌ای به بررسی و صدور حکم در قبال این قبیل پرونده‌ها بپردازیم که هیچگونه ابهامی وجود نداشته باشد.

رئیس عدلیه بر اهمیت اجرای به موقع احکام صادره توسط مرجع اجرای احکام تاکید کرد و گفت: مسئولان قضایی ذی‌ربط تمام پیگیری‌های لازم را برای به موقع اجرا شدن آرای صادره انجام دهند و چنانچه حکمی قابلیت اجرا ندارد، دلیل عدم اجرا، ارائه گردد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:  باید بررسی شود که چرا حکمی خلاف بیّن شرع صادر می‌شود؛ آراء و احکام صادره در محاکم و شعب قضایی باید کاملا متقن و مستدل باشند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسملین موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی از تعیین تکلیف ۱۵۰ پرونده مربوط به مشکلات واحدهای صنعتی این استان در دادگستری طی سال جاری خبر داد و گفت: در جریان عفو معیاری اخیر، یک‌چهارم محکومان و متهمان استان مرکزی مشمول عفو شدند.

همچنین در این جلسه، نمایندگان قضات، کارکنان اداری، سازمان‌های تابعه و شوراهای حل اختلاف به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در باب موضوعات مختلف پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =