پیامدهای رد طرح «مالیات بر خانه‌های لوکس» توسط نمایندگان چیست؟/ تصمیم وکلای ملت به نفع شکاف اجتماعی

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان معتقد است که رد طرح مالیات بر خانه‌های لوکس دو پیامد افزایش شکاف اجتماعی و کاهش منابع درآمد غیرنفتی دولت را دارد.

امیر محمد کولانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه تصویب نشدن طرح «مالیات بر خانه‌های لوکس» توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲ پیامد نامناسب دارد، اظهار کرد: اولین پیامد این است که تامین منابع مالی دولت برای درآمدهای غیر نفتی رکاهش می‌یابد. درباره دومین پیامد نیز می‌توان گفت که باعث افزایش شکاف اجتماعی در جامعه خواهد شد.

نمایندگان درباره رد طرح مالیات بر خانه‌های لوکس شفاف‌سازی کنند/ عملکرد نه چندان مناسب مجلس در کنترل بازار ارز

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بر اساس در آمدهای غیر نفتی تعیین شده است، گفت: برای قدرتمند کردن نظام اقتصادی کشور باید کسری بودجه سال آینده را که احتمال دارد به علت افزایش نرخ ارز و  افزایش تحریم‌ها رخ دهد، را به حداقل برسانیم. بنابراین درآمدهای غیرنفتی از جمله اخذ مالیات اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی به جای فروش نفت باشد.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه باید از مالکان خانه‌های لوکس و گران قیمت که معمولا در منطقه شمال شهر تهران بنا شده‌اند یا صاحبان خودروهای لوکس، مالیات دریافت شود، گفت: دولت می‌تواند این منابع مالی را برای کمک کردن به مناطق محروم کشور و بهبود وضعیت عمرانی این مناطق صرف کند. البته به غیر از مالیات، فروش اموال ماآزاد دولت به نفع مردم نیز می‌تواند منبع درآمد مناسبی باشد. 

وی با تصریح بر اینکه دلایل نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب نکردن طرح «مالیات بر خانه‌های لوکس» نا مشخص است، گفت: آنان باید پاسخ دهند که بنا بر کدام مصلحت یا دلیل این طرح را رد کردند. 

کولانی با اشاره به اینکه تصویب نشدن طرح «مالیات بر خانه‌های لوکس» در مجلس شورای اسلامی ۲ پیام جدی به همراه دارد، گفت: پیام اول این است که شاید عزم جدی برای مقابله با شکاف اجتماعی _ طبقاتی بین برخی از مسئولان وجود ندارد. پیام دوم نیز این است که مسئولان تصور دارند در سال آینده برجام احیا و امضا شده و گشایش اقتصادی از سوی غرب و آمریکا انجام می‌شود.

ارزیابی جریان انقلاب از عملکرد مجلس مثبت نیست

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی یادآور شد، گفت: نمی‌توان بدون بررسی دقیق درباره عملکرد کلی نمایندگان مجلس یازدهم صحبت کرد؛ اما به صورت کلی جریان انقلاب و دانشجویان حزب الهی عملکرد نمایندگان را به هیچ عنوان مثبت ارزیابی نمی‌کنند. البته این نقد پوشیده و پنهان نیست. ما نیز در دیدار با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس این انتقادات را به وی منتقل کردیم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1172915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =