تداوم بی‌ثباتی بازار طلا و سکه تا پایان سال/ قیمت‌ها در ۱۴۰۲ کاهشی می‌شود؟

کارشناس اقتصادی گفت: بازار طلا و سکه مدتی بود که قیمت‌ها به صورت غیر طبیعی در حال افزایش بود و امروزه شاهد کاهش قیمت‌ها در این بازار هستیم.

عبادالله محمدولی، عضو اتحادیه بازار طلا و سکه و کارشناس این بازار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار طلا و سکه اظهار کرد: در این بازار مدتی بود که قیمت‌ها به صورت غیر طبیعی در حال افزایش بود و امروزه شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هستیم.

ثبات قیمت طلا و سکه تا پایان سال/ شاهد تغییرات مثبتی در بازار خواهیم بود

عضو اتحادیه بازار طلا و سکه با اشاره به اینکه قیمت‌ها باید بیش از این کاهش یابد،‌ گفت: با توجه به میزان عرضه و تقاضا فعلی در بازار،‌ وضعیت بازار طلا و سکه تا پایان سال همین روند را طی خواهد کرد، اما  پیش بینی می‌شود که سال آینده باتوجه به کاهش تقاضا در ماه رمضان با کاهش و تثبت قیمت‌ها روبرو خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه فاکتور اصلی برای تشخیص قیمت طلا،‌ دلار است تصریح کرد: تمهیداتی که برای این بازار در نظر گرفته شده است، انتظار می‌روند روند این بازار به تثبیت نزدیک‌تر شود. تغییرات روزانه و ساعتی قیمت‌ها تنها باعث ایجاد التهاب در بازار می‌شود. همچنین دولت باید اقداماتی در راستای تقویت پول ملی داشته باشد.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بازار طلا و سکه مشتریان خاص خودش را دارد،‌ گفت: سرمایه‌گذاران این بازار باید زمان مناسب را بشناسند تا بدانند چه زمانی وارد بازار شوند؛ تصمیم‌های به موقع در زمان‌ مناسب می‌تواند به حفظ سرمایه و امنیت آن کمک کند. توصیه می‌شود افراد برای سودآوری در کوتاه‌مدت به هیچ وجه در بازار ورود نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =