آمریکا می‌خواهد ثروت کشورهای آمریکای لاتین را به غارت ببرد

رومینا گوادالوپه پرز راموس معتقد است: آمریکا به دنبال تصاحب همه ثروت‌های آمریکای لاتین است اما اکنون با توجه به حضور روسیه، چین و ایران باید جلوی آمریکا گرفته شود و لازم است یک همکاری راهبردی آغاز شود تا به سمت دنیایی عادلانه‌تر یپش برویم.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، روز نهم اسفند همایشی با عنوان «تغییر نظم بین المللی و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا» در تالار مرواردید نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد که مقامات داخلی از جمله «مهدی صفری» -معاون دیپلماسی اقتصادی» و مقامات دیگری از وزارت کشور، وزارت نیرو و ... و سفرای برخی کشورهای جهان از جمله چین، ارمنستان، ونزوئلا، نیکاراگوئه، بولیوی، کوبا، عراق، کاردار عمان و ... در آن حضور داشتند.

سفیر بولیوی نیز یکی از حضار و سخنرانان این همایش بود و با یک سلام انقلابی به دولت و ملت ایران صحبت‌های خود را آغاز کرد. خانم سفیر با اشاره به تمایل شدید روسای جمهور دو کشور برای تقویت روابط دو جانبه به ویژه در حوزه سرمایه گذاری و تجارت، اعلام کرد گفتگوهایی بین مقامات دو کشور در این خصو صدر جریان است. در همین راستا، کارخانه های ایرانی در حوزه های لبنی و ساخت تراکتور کار خود را در بولیوی آغاز کرده‌اند. وی افزود: با توجه به تجربیات ونزوئلا کشور بولیوی نیز در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری است.

لزوم تشکیل اتاق فکر در زمینه آمریکای لاتین

خانم سفیر با تایید صحبت‌های سفیر کوبا اظهار کرد: آمریکا به دنبال تصاحب همه ثروت‌های آمریکای لاتین است اما اکنون با توجه به حضور روسیه، چین و ایران باید جلوی آمریکا گرفته شود و لازم است یک همکاری راهبردی آغاز شود تا به سمت دنیایی عادلانه‌تر یپش برویم.

لازم به ذکر است، یکی از مناطق مهم جغرافیایی جهان است که در سال‌های اخیر بر حسب توزیع جمعیت انسانی، سنت‌های فرهنگی، نظام‌های اقتصادی و سیاسی و ...، اهمیت ژئوپلیتیکی مضاعفی در صحنه بین‌المللی یافته است. کشورهای منطقه در عین برخورداری از تنوع در شئون مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، به دلیل داشتن پیشینه‌های سیاسی و تاریخی مشترک و متأثر از پاره‌ای از عوامل تعیین‌کننده­ منطقه‌ای، دارای وجوه اشتراک قابل ملاحظه‌ای می‌باشند. آمریکای لاتین در چند سده اخیر به ویژه پس از دوره استقلال، از دکترین مونروئه تا بحران موشکی کوبا حتی تا به امروز که در اواخر سال نخست دهه سوم هزاره سوم هستیم، به لحاظ دارابودن موقعیت خاص ژئوپلیتیکی و ژئواکونومیکی، همواره مورد توجه قدرت‌های بزرگ جهان، در شرایط و ساختارهای مختلف نظام بین‌الملل، موازنه قوا، نظام دوقطبی، نظام تک قطبی همچنین با ورود قدرت‌های نوظهور و شکل‌گیری نظام چندقطبی قرار داشته، دارد و خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173248

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =