جشنواره پوستر هدی و سرود نغمه‌ها به ایستگاه آخر رسید

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز از پایان یافتن جشنواره پوستر هدی و سرود نغمه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جشنواره پوستر هدی و سرود نغمه ها به میزبانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، با تجلیل از برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد. دومین دوره این جشنواره با مشارکت تمامی واحد های استانی با ۳۸ برنامه علمی، فرهنگی و هنری برگزار شد.

علیرضا بیابان نورد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، با تشریح بازه زمانی برگزاری، تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره و اقدامات اجرایی صورت گرفته گفت: این جشنواره از خرداد ماه سال جاری آغاز شده است و طی ۸ ماه فعالیت در استان فارس، حدود ۱۲۰ گروه با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر در آن شرکت داشته و ۸۰۰ پوستر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است که ۳ پوستر موفق به کسب مقام­های اول تا سوم شده و ۳ پوستر به عنوان پوسترهای شایسته تقدیر شناخته شده است. به رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب ۳ و ۲ و ۱ میلیون تومان و  برای تیم‌های شایسته تقدیر هر کدام ۵۰۰ هزارتومان به همراه لوح تقدیر و تندیس افتخار جشنواره اهدا شده است.

وی با اشاره به جشنواره سرود نغمه‌ها افزود: ۸ اثر فاخر در مرحله نهایی از سوی هیات داوران جشنواره انتخاب شد که مقام‌های اول و دوم به ترتیب ۶ و ۴ میلیون تومان جایزه نقدی و ۶ گروه نیز به عنوان رتبه سوم مشترک مبلغ ۳ میلیون تومان را دریافت و به شکل ویژه مورد تجلیل قرار گرفته‌اند.
رئیس شورای تخصصی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به تشریح محوریت های مختلف این برنامه پرداخت و گفت: این جشنواره به صورت کلی دارای سه محور اهل بیت (ع)، امامت و مهدویت می‌باشد. این جشنواره به صورت ملی و در تمامی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود. جامعه هدف این جشنواره شامل دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم بوده است.

بیابان نورد تصریح کرد: میزان مشارکت بالای شرکت کنندگان و استقبال کم نظیر از جشنواره پوستر هدی و سرود نغمه‌ها، نشانی از دغدغه مندی بسیاری از خانواده‌ها است و از این رو می‌توان به عملکرد مناسب دبیرخانه این جشنواره پی برد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در خصوص آینده و چشم انداز برگزاری این برنامه‌ها گفت: با توجه به شرایط جامعه و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تزریق روحیه امید و نشاط در بین دانشجویان و نسل جوان، حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با فعالیت‌های مضاعف در این زمینه، اقدامات فراوانی را در دست اجرا دارد که از جمله آن‌ها برگزاری جشنواره‌های متعدد، مسابقات و استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی است.

وی تاکید کرد: مجموعه جشنواره‌های امامت و مهدویت در همین راستا طراحی و اجرا شده است و در همین چند ماه شاهد ایجاد شور و نشاط و انگیزه فراوان در بین دانشجویان هستیم و ثمرات آن را در آموزش و پژوهش خواهیم دید. ما دانشگاه را منشا تمام تحولات و دانشجو را موتور محرک جامعه می‌دانیم و امیدواریم که با ایجاد امید در مجموعه دانشگاه، در جامعه نیز ظهور و بروز پیدا کند.

دبیر جشنواره امامت و مهدویت در خصوص اهمیت فعالیت‌های علمی پژوهشی در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این حوزه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور، دبیرخانه علمی و پژوهشی مهدویت را نیز تاسیس نموده است که یکی از وظایف این دبیرخانه، جهت دادن به رساله‌های کارشناسی ارشد، دکتری و تحقیقات دانشجویی با محوریت امامت و مهدویت است.

علیرضا بیابان نورد در خصوص تبیین فرهنگ مهدویت به عنوان الگو برای سبک زندگی نسل جوان تاکید کرد: از وظایف این جشنواره و نیز دبیرخانه آن، جاری ساختن معارف اهل بیت و اندیشه انتظار در زندگی دانشجویی، استادی و شهروندی است؛ بدیهی است که با برگزاری چنین برنامه‌هایی، به سمت الگوی پایداری زندگی اسلامی پیش خواهیم رفت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، در خصوص ظرفیت‌های فراوان مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در این حوزه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با دارا بودن حدود ۳۶ واحد در سطح استان و با جمعیت بالغ بر ۷۷ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف و ۳۰۰۰ کارمند، ظرفیت بسیار مناسبی برای اجرای چنین برنامه‌هایی را دارد و از همین رو این مجموعه دانشگاهی جایگاه مناسبی برای تبین و تبلیغ سبک زندگی برگرفته از اهل بیت و امامت و مهدویت است.

وی در خصوص ملاک ارزشیابی آثار ارسالی به دبیر خانه این جشنواره، به تشریح کامل جزئیات پرداخت و عنوان کرد: اعضای هیات داوران متشکل از اساتید صاحب نظر، جمعی از هنرمندان متخصص، دانشجویان نخبه و  همچنین فعالین فرهنگی بوده است که با برگزاری جلسات منظم و متعدد کارشناسی، با بررسی ملاک‌های دقیق و تخصصی از حیث علمی، فرهنگی و هنری به داوری آثار بدون ذکر نام صاحب اثر به داوری پرداخته و در زمان تعیین شده، نتایج را از طریق دبیرخانه به صورت رسمی اعلام کردند.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در پایان افزود: با توجه به تجربه کسب شده در این برنامه، دبیرخانه این جشنواره در استان فارس با برنامه های گسترده‌تری برای سال های آینده نقش آفرینی خواهد کرد.

خبرنگار: آرش جوابی

کد خبر: 1173306

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =