ایران در ورود گردشگران بین‌المللی از مالدیو پیشی گرفت + رتبه کشورهای جهان

بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران در زمینه ورود گردشگران بین‌المللی در سال 2020 از مالدیو پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گردشگران ورودی بین‌المللی به تعداد گردشگرانی گفته می شود که برای مدت کمتر از ۱۲ ماه، به کشوری غیر از مکانی که در آن سکونت دارند، با هدف بازدید از کشور سفر می کنند.

ماجرای گرفتار شدن ۴۱ گردشگر در جزیره غیرمسکونی در بوشهر

منابع و روش‌های جمع‌آوری گردشگران ورودی‌ در کشورهای مختلف متفاوت است. در برخی موارد داده ها از آمارهای مرزی (پلیس، مهاجرت و موارد مشابه) و تکمیل می‌شود. در موارد دیگر داده‌ها از موسسات اقامتی گردشگری جمع‌آوری خواهد شد. این آمار برای برخی از کشورها، در تعداد ورودی‌های هوایی و برای برخی دیگر درمسافرانی که در هتل‌ها اقامت می‌کنند، خلاصه می‌شود.

در این مقایسه باید توجه کرد که برخی از کشورها شامل ورود اتباع مقیم خارج از کشور هستند و این موضوع در برخی کشورهای دیگر وجود ندارد. بنابراین در مقایسه گردشگران ورودی‌های بین کشورها احتیاط لازم را به‌کار گرفت. داده‌های مربوط به گردشگران ورودی به کشورها، به تعداد ورودی ها اشاره دارد نه به تعداد افرادی که سفر می‌کنند. بنابراین شخصی که در یک دوره معین چندین سفر به یک کشور انجام می دهد هر بار به عنوان یک تازه وارد محسوب خواهد شد.

رتبه کشورهای جهان در زمینه ورود گردشگران تا سال ۲۰۲۰ توسط پایگاه اقتصاد جهانی اعلام شده است. میانگین ورود گردشگران در سال ۲۰۲۰ در ۱۲۳ کشور، ۴ هزار و ۹۳۵ نفر بوده است.

بیشترین میزان گردشگر (۱۱۷ هزار و ۱۰۹ نفر) وارد کشور فرانسه شده است. همچنین جزایر سلیمان به عنوان کشوری با کمترین میزان ورود گردشگر (۴ هزار نفر)  بوده است.

در نمودار زیر رتبه کشورهای جهان در زمینه میزان ورود گردشگر در سال ۲۰۲۰ آمده است:
 ایران در ورود گردشگران بین‌المللی از مالدیو پیشی گرفت + رتبه کشورهای جهان

بر اساس آخرین آمار موجود در سایت گلوبال اکونومی (سال ۲۰۲۰)، فرانسه، مکزیک و آمریکا سه کشور با بیشترین میزان گردشگر ورودی بین‌المللی شناخته شده‌اند پس از آن نیز به ترتیب کشورهای  ایتالیا، اسپانیا، مجارستان، چین، کرواسی، ترکیه و دانمارک توانسته‌اند رتبه چهارم تا دهم را کسب کنند.

نکته جالب توجه رتبه ایران در زمینه ورودی گردشگران بین‌المللی است؛ کشورمان در این زمینه از کشورهایی مانند گرجستان، عمان و مالدیو که از مقاصد مهم گردشگری محسوب می‌شوند پیشی بگیرد و با وجود شیوع کرونا و کاهش مسافرت‌ها، با هزار و ۵۵۰ گردشگر ورودی در سال ۲۰۲۰ در جایگاه ۴۵ جهان قرار بگیرد. جزایر سلیمان در اقیانوسیه، کومور در آفریقا، چاد در آفریقا به عنوان سه کشور با کمترین میزان گردشگر بین‌المللی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =