بازار طلا و سکه به تعادل رسید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوسان جزئی در بازار امروز سکه و طلا را طبیعی خواند و ضمن تاکید بر اینکه طی روزهای باقی‌مانده تا پایان سال نیز نوسان خاصی در بازار نخواهیم داشت و در حد همان دو تا پنج درصد کاهشی و یا افزایشی خواهد بود، اعلام کرد که میزان تقاضا در بازار همچنان روال عادی دارد.

نادر بذرافشان، از آرامش بازار سکه و طلا خبر داد و اظهار کرد: در پی نوسان نرخ ارز در بازار و همچنین افزایش ۱۱ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی، بازار سکه و طلای داخلی نیز با نوسان جزئی همراه شد که طبیعی هم بود.

خرید طلای سیاه برای سرمایه‌گذاری جایگزین ارز و سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: نوسان در بازار ارز و افزایش ۱۱ دلاری اونس جهانی طلا، بازار سکه و طلا هم تحت تاثیر قرار داد. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شده بود،  نوسان دو تا پنج درصدی تا پایان سال، طبیعی است؛ اما بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده است. تقاضا در بازار همچنان روال عادی خود را طی می‌کند، هیچ التهابی در بازار وجود ندارد و ثبات قیمت‌ها بر بازار حاکم است.

وی افزود: طی روزهای پایانی سال نیز پیش‌بینی می‌شود که چنانچه اتفاق خاصی در بازارهای جهانی رخ ندهد و روال مدیریتی بانک مرکزی بر بازار و نرخ ارز تداوم داشته باشد، نوسان‌ها همچنان در همین حد (دو تا پنج درصد) خواهد بود که طبیعی است؛ بنابراین مردم نگران کاهش یا افزایش قابل توجه نباشند و می‌توانند مبادلات خود را در رابطه با سکه و مصنوعات طلا به‌ راحتی انجام دهند.

بذرافشان اعلام کرد: بر اساس معاملات امروز (دوشنبه)، هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشته و دادوستد شده‌اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: امروز هر مثقال طلا ۱۷ عیار ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و هر گرم طلا دو میلیون و ۱۳۳ هزار تومان قیمت داشته است. آخرین نرخ ثبت شده از اونس طلا نیز ۱۸۹۱ دلار است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1174708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =