هوش مصنوعی مدیرعامل یک شرکت چینی شد

یک شرکت چینی در اقدامی پیشگامانه یک هوش مصنوعی خانم را به عنوان مدیرعامل جدید خود استخدام کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ NetDragon، شرکت فعال در زمینه ایجاد جوامع اینترنتی، خانم تانگ یو را که یک الگوریتم هوش مصنوعی در قالب یک زن است، به عنوان مدیر اجرایی خود استخدام کرد.

این اولین بار در تاریخ است که هوش مصنوعی یا روبات در شرکتی سمت مدیریت اجرایی را به عهده می‌گیرد و تصمیم به ایتصاب تانگ یو به عنوان مدیرعامل، بخشی از تلاش‌های نت‌دراگون برای استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر مدیریت شرکت و ارتقای بهره‌وری علمیاتی به سطح بالاتر به شمار می‌آید.

نت‌درواگون یک شرکت بزرگ فناوری مستقر در چین است که چندین آدرس اینترنتی (IP) غربی مانند Edmodo، سرویس آموزش آنلاین و بازی‌هایی چون بازی آنلاین دیزنی فانتزی، هیروز آو مایت و مجیک آنلاین دارد. نت‌دراگون همچنین شرکت مادر جامپ‌استارت گیمز است که بازی‌هایی مانند جامپ‌استارت، بلستر لرنینگ سیستم و نئوپت را منتشر کرده است. نئوپت یک وب‌سایت محبوب حیوانات خانگی مجازی است که در آن کاربران از حیوانات خانگی مجازی نگهداری می‌کنند و با صرف پول واقعی، برای آنها لباس‌ و آیتم‌های مجازی می‌خرند.

رمزگشایی از یک لوح باستانی ۲۰۰۰ ساله با هوش مصنوعی

نت‌دراگون به دلیل رویکرد نوآورانه خود در حوزه فناوری در آسیا شناخته شده و با این اقدام اخیر، موقعیت خود را به عنوان یک پیشرو در صنعت تثبیت کرده است.

خانم تانگ در سپتامبر 2017 به نت‌دراگون پیوست و قبل از انتصاب اخیرش به عنوان مدیرعامل، معاون نت‌دراگون بود. او عمیقاً در مدیریت هوش مصنوعی شرکت، برنامه‌ریزی استراتژیک سازمان متافورس و پروژه‌های شرکت درگیر بود.

خانم تانگ یو به‌ عنوان مدیر عامل، مسئول تمام وظایف معمول یک شرکت انسانی است؛ بررسی تحلیل‌های سطح بالا، اتخاذ تصمیمات رهبری، ارزیابی ریسک‌ها و ایجاد یک محل کار کارآمد در شرکت.

او می‌تواند در 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته کار کند و مجبور نیست بخوابد. حقوق و پاداش‌های سالانه او صفر است؛ در مقایسه با همتایان انسانی‌اش که برای شرکت‌های مربوطه خود تا میلیون‌ها هزینه در سال حقوق می‌گیرند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از انتصاب این هوش مصنوعی به عنوان مدیرعامل، شرکت نت‌دراگون موفق شد در شاخص بازار سهام هنگ‌کنگ بهتر عمل کند و در مقایسه با شرکت‌های هنگ‌کنگی دیگر با رشد 18/2 درصدی در ارزش سهام همراه شود.

کد خبر: 1175229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =