رهبر انقلاب: مسائل اساسی با افکار عمومی مطرح شود / حضور در جنگ اوکراین را قاطعانه رد می‌کنیم

سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو در حرم امام رضا (ع) آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، این مراسم از ساعت ۱۵ امروز (سه‌شنبه - یکم فروردین) با حضور زائران و مجاوران بارگاه رضوی آغاز شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایام نوروز سه سال گذشته برای رعایت توصیه‌های بهداشتی جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به مشهد سفر نکردند و سخنرانی نوروزی یکم فروردین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به صورت زنده و تلویزیونی برگزار شده بود.

چه کتاب‌هایی در سال ۱۴۰۱ مورد توجه رهبر معظم قرار گرفتند؟

گزیده‌ای از بیانات رهبری انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی حرم امام رضا (ع) را در ادامه می‌خوانید:

  ما تحول را از خدا می‌خواهیم اما باید خودمان هم تلاش کنیم. تلاش ماست که موجب می‌شود خدا تفضل خود را شامل حال ما کند و این مطلوب برآورده شود.

مسائل اساسی باید با افکار عمومی مطرح شود. افکار عمومی با نیازهای اساسی آشنا شود. اندیشه‌ها فعال خواهد شد و جوان‌های صاحب‌فکر هم درباره مسائل مهمی که مطرح می‌شود فعال می‌شوند.

برای این‌که خواسته‌های بزرگ تحقق یابد باید در افکار عمومی مردم مطرح شود.

- سال‌هاست می‌گویند می‌خواهند جمهوری اسلامی را به زانو درآوردند، در مقابل می‌گویم غلط می‌کنید و این تکرار نیست، این استقامت است.

- به حول و قوه الهی در آینده هم ملت ایران به دشمنانش سیلی می‌زند، ملت ایران قوی است و قادر به رفع عیوب خود و تحول است و جبهه مقاومت را حمایت می‌کند.

- ما صریحا اعلام می‌کنیم که حضور در جنگ اوکراین را قاطعانه رد می‌کنیم. به دروغ ادعا کردند ایران در جنگ اوکراین مشارکت دارد، ابدا چنین نیست و مقدمات این جنگ را آمریکا فراهم کرد و بازهم سود این جنگ را کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا می‌برد و به همین دلیل مانع از پایان جنگ اوکراین می‌شوند.

- ما درباره تولیدات داخلی تعصب نداریم، تعصب در بسیاری موارد خوب نیست اما اینجا خوب است، باید تعصب داشته باشیم. گاهی کیفیت جنس داخلی از خارجی کمتر نیست و حتی بیشتر است. چرا به کارگر ایرانی کمک نمی‌کنیم که جنس ایرانی را ساخته است؟ وقتی حمایت نمی‌کنیم آن کارگر بیکار می‌شود.

- گاهی گذشت لازم است، اما گذشت نمی‌کنیم. ممکن است دو نفر در یک مسئله مثلاً سیاسی اختلاف‌نظر داشته باشند، خب داشته باشند چرا باید یقه هم را بگیرند و دوقطبی در جامعه ایجاد شود؟ جاهایی باید گذشت کرد.

- دشمن سعی می‌کند جوانان ما را ناامید کند اما باید امیدآفرینی کنیم و همه موظف به آن هستند. این کار خودفریبی و پنهان‌کردن ضعف‌ها نیست، ضعف‌ها را باید گفت اما امید به آینده هم باید باشد.

- وضع ما امروز - الحمدلله - وضع خوبی است، درست عکس وضع ما را امروز در منطقه دولت آمریکا دارد. ما می‌دانیم در منطقه چه می‌کنیم اما آمریکا متحیر است که در منطقه بماند یا برود اگر بماند که انزجار از او بیشتر می‌شود و اگر بروند مطامع خود را از دست می‌دهند

انتهای پیام/

کد خبر: 1175410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =