رشد ۱۱ درصدی ترددهای جاده‌ای/ ۶۳۴ هزار نفر از امکانات سواحل جنوبی و شمالی استفاده کرده‌اند

وزیر راه و شهرسازی از رشد ۱۱ درصدی ترددهای جاده‌ای نسبت به سال گذشته خبر داد.

‌به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهرداد بذرپاش بعدازظهر امروز در بازدید از آزادراه پر تردد کرج-قزوین و حضور در ایستگاه پویش همراهان سفر در یکی از مجتمع های خدماتی بین راهی این محور، در استان البرز اظهار کرد: امروز در یکی از پرترددترین راه‌های کشور یعنی کرج - قزوین و قزوین - رشت حاضر شدم تا از روند خدمات‌رسانی همکاران‌ در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاع مستقیم پیدا کنم.

بذرپاش: بیش از ۸۰درصد پروازها به‌موقع انجام می‌شود

وی بیان کرد: امروز نهمین روز از اجرای طرح نوروزی در کشور است، این طرح از ۲۴ اسفند آغاز شده است.

جابه‌جایی بیش از ۲۰۴ هزار خودرو از طریق شناورهای دریایی

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا روز گذشته در حوزه دریایی بیش از یک میلیون و ۸۲ هزار مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی با بیش از ۲۴ هزار خودرو جا به جا شده‌اند که این آمار بیش از ۶۳ درصد رشد کرده است.

وی بیان کرد: در حوزه گردشگر دریایی ۶۳۴ هزار نفر از امکانات سواحل جنوبی و شمالی استفاده کرده‌اند که عدد قابل توجهی به نسبت سال گذشته است.

بذرپاش با بیان اینکه ۶۵۷ هزار و ۸۶۰ مسافر از ۲۴ اسفند تا پایان روز گذشته دوم فروردین از قطار برای مسافرت خود استفاده کردند، گفت: این آمار به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در حوزه هوایی حدود یک میلیون مسافر به مقاصد داخلی و خارجی سفر صورت گرفت که 3 درصد به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رشد ۱۱ درصدی  ترددهای جاده‌ای

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تردد بین استانی نشان داد که میزان تردد وسایل حمل ونقل جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۲۴ اسفند تا دوم فرودین ۱۴۰۲ رشد ۱۱ درصدی را داشته است.

بذرپاش گفت: همکاران ما در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا بهترین شرایط را برای مسافران نوروزی رقم بزنند.

 تلاش برای حفظ ایمنی مسافران نوروزی

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در وزارت راه و شهرسازی کاهش آمار تصادفات  است و بر این اساس همه تلاش خود را برای حفظ ایمنی مسافران نوروزی به کار بسته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این راستا پویش همراهان سفر ایمن اجرایی و ۱۰۰ ایستگاه برای این منظور در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شد.

وی‌ بیان کرد: در این ایستگاه‌ها فضای مناسبی برای استراحت مسافران نوروزی و همچنین برگزاری برنامه‌های تفریحی و فرهنگی فراهم شده است.

پایان پیام/

کد خبر: 1175553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =