گروه تخصصی اخلاق در پژوهش سازمان سمت راه‌اندازی شد/ دعوت از استادان برای همکاری با سازمان

سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی از راه‌اندازی گروه تخصصی اخلاق در پژوهش سازمان سمت خبر داد و گفت: از استادانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند دعوت می‌کنیم با سازمان سمت همکاری کنند.

داوود مهدوی زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که تشکیل کمیته اخلاق در پژوهش از جمله مصوبات وزارت علوم است که از همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها خواسته شده در این زمینه فعالیت کنند، اظهار کرد: اخلاق در پژوهش از لوازم کار پژوهشی است. به نظر من، بسیاری از ناهنجاری‌هایی که در فضای اجتماعی یا سیاسی مشاهده می‌کنیم، به بی‌توجهی به رابطه اخلاق و پژوهش برمی‌گیرد.

فقط ۱۴ درصد ایرانیان دانشگاه رفته‌اند/ تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) با اشاره به این که لازم است کارهای پژوهشی توامان با اصول اخلاقی پیش بروند، افزود: سازمان سمت هم در این راستا، کمیته اخلاق در پژوهش را راه‌اندازی کرد تا هم از بعد نظری و هم از بعد عملی بر اساس آیین‌نامه‌های ابلاغ شده، فعال باشد. هدف کمیته این است که اگر تخلفاتی در زمینه اخلاق در پژوهش صورت گیرد چه در داخل سازمان و چه در ارتباط با سازمان، باید پیگیری شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته موارد زیادی در این زمینه وجود نداشته است. شاید یک یا دو مورد این مشکل وجود داشته که آن هم مربوط به داخل سازمان نیست.

راه‌اندازی گروه تخصصی اخلاق در پژوهش سازمان سمت

مهدوی‌زادگان با تصریح بر این که مباحث نظری مانند رابطه اخلاق و پژوهش هم جنبه دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: سازمان سمت از این جنبه هم پیگیر مباحث نظری است. در این راستا، گروه تخصصی اخلاق در پژوهش راه‌اندازی شده است. در این گروه، پیرامون این موضوع بحث می‌شود.

سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) با تاکید بر این که سازمان سمت به دنبال تولید آثاری در این زمینه است، اظهار کرد:در این راستا، از استادانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند دعوت می‌کنیم با سازمان سمت همکاری کنند. اگر آثاری تالیف شده داشته باشند، به چاپ آن کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =