وزارت امور خارجه روسیه خواستار مجازات عاملان انگلیسی جنایات جنگی در افغانستان شد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو انتظار دارد عاملان جنایات اعضای سرویس هوایی ویژه انگلیس (SAS) در افغانستان به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو انتظار دارد عاملان جنایات اعضای سرویس هوایی ویژه انگلیس (SAS) در افغانستان به دادگاه معرفی شوند.

افزایش ۲۰ درصدی صادرات ایران به کشورهای همسایه

این بیانیه پس از آن منتشر شده است که یک تیم تحقیقاتی مستقل در انگلیس، برای بررسی جنایاتی که از سال ۲۰۱۰ توسط سربازان این کشور در افغانستان انجام شده، آغاز به کار کرده است.

در این بیانیه آمده است: «ما انتظار داریم در نهایت شاهد یک تحقیق بی‌طرفانه و شفاف با نتیجه مشخص مجازات سربازان دخیل در جنایات باشیم. بستگان کشته‌شدگان و مجروحان افغان باید عدالت را دریافت کنند.»

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: «متاسفانه چنین جنایاتی در افغانستان نه تنها توسط نمایندگان بریتانیا انجام شده بلکه اخیراً یک نظامی دیگر استرالیایی نیز به کشتن یک غیرنظامی در افغانستان متهم شده است.»

این در حالی است که در دسامبر ۲۰۲۲ ، وزارت دفاع انگلیس تحقیقاتی را در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه نیروهای ویژه این کشور در حملات خود در افغانستان مرتکب ده‌ها قتل غیرقانونی شده‌اند، آغاز کرد.

کد خبر: 1175690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =