غذاهای کشورهای مختلف جهان برای افطار چیست؟

افطاری در کشورهای مختلف، با توجه به ذائقه و سبک زندگی شان با ما متفاوت است و بهترین غذا برای وعده افطار در واقع غذایی است که به مزاج مردم همان کشور سازگار می باشد. همه مسلمانان دنیا در ماه رمضان روزه خود را با افطار باز می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معمولاً کشورهای مختلف دنیا غذاهای متفاوتی را برای این روزها در نظر می گیرند و هر کدام طبق آداب و رسوم خودشان پیش می روند. بعضی از آن ها ترجیح می دهند روز خود را با غذایی سرشار از پروتئین و فیبر افطار کنند اما بعضی دیگر، سبک می خورند و به جای آن در وعده سحری جبران می کنند. در این قسمت از بخش آشپزی نمناک قصد داریم کشور های مختلف را به شما معرفی کنیم که آداب و رسوم متفاوتی برای افطاری دارند.

بهترین دمنوش‌های گیاهی برای آرامش اعصاب و روان

شاکشوکا در الگریا؛ این غذا نه تنها در الگریا، بلکه در آفریقای شمالی هم وجود دارد و اساسا از سس گوجه فرنگی و تخم مرغ پخته تشکیل شده است که همه مواد را با یکدیگر ترکیب می کنند و برای افطار از آن استفاده می کنند. در شرق میانه و اسپانیا هم از این غذا استفاده می شود. بسیاری از گیاه خواران هم با این غذا افطار می کنند که البته برای افطار یک غذای نسبتاً سبک نیز محسوب می شود.

دلمه برگ مو در مصر؛ مصری ها از گذشتگان خود این غذا را به یادگار گرفته اند که به طور کل در بین کشورهای عربی طرفداران زیادی دارد و یک غذای اشتها آور است که در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این غذا برنج، فلافل یا گوشت، آبلیمو و روغن زیتون و همچنین برگ انگور سرو می شود و غذای بسیار خوشمزه ای است. به طوری که در عرض یک دقیقه ناپدید می شود.

غذاهای کشورهای مختلف جهان برای افطار چیست؟

داهی بارای (Dahi Baray) در هند؛ در این کشور غذاهای خنک تابستانی را برای افطار ماه رمضان انتخاب می کنند. البته اگر ماه رمضان در فصل تابستان باشد، در غیر این صورت این غذای خنک را نمی توان در فصل زمستان مصرف کرد. داخل این غذا عدس های سرخ شده وجود دارد که آن را داخل ترکیبی از ماست با سس تامارین طبخ می کنند و مقداری هم ادویه می زنند.

حلیم در پاکستان؛ این غذا طرفداران بسیار زیادی دارد و برای افطار بسیار رایج است. انواع مختلفی از ادویه ها در آن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین داخل آن عدس و گوشت قرمز هم استفاده می کنند. نواحی مختلف پاکستان، حلیم را با طعم های متفاوت و مواد مختلف از جمله گندم، جو، عدس و گوشت می پزند.

عدسی در فلسطین؛ این غذا به سوپ عدس هم معروف است که در ماه رمضان به شدت طرفدار دارد و چندین بار در این ماه، آن را درست می کنند که شبیه به حلیم پاکستانی است اما به خوشمزگی آن نیست. البته ساده تر و سالم تر است. بعضی از افراد در این سوپ، از انواع دیگر حبوبات هم استفاده می کنند که سرشار از پروتئین و ویتامین c باشد و در کنار آن کالری زیادی هم وارد بدنشان نشود.

اروز کالدو ( Arroz Caldo ) در فیلیپین؛ پوره مرغ طعم دار با زنجبیل و برنج جزء غذاهای پروتئینی فیلیپین است که در آن تکه های مرغ را همراه با برنج داخل مقداری آب با کمی زنجبیل می جوشانند و آن را استفاده می کنند و بیشتر ترجیح می دهند آن را در وعده افطار میل کنند.

کابلی پلاو و شوروا در افغانستان؛ مردم افغانستان تنوع بسیاری در منوی غذای افطار خود دارند که محبوب ترین آنها "کابلی پلاو" است که از ترکیب برنج با عدس، کشمش، هویج، و گوشت بره تهیه می شود و بسیار مقوی و لذیذ است . غذای دیگر افغان ها برای ایام ماه رمضان "شوروا" می باشد که نوعی سوپ است.

رندانگ گوشت در اندونزی؛ این وعده غذایی در اندونزی و مالزی طرفداران بسیار زیادی دارد و مزه آن بعد از گرم کردن بهتر می شود. البته طبخ آن در نواحی مختلف متفاوت است.

هریس (Harees ) در امارات؛ این غذا در فرهنگ های مختلف و در مراسم های خاص طرفداران بسیار زیادی دارد و در ماه رمضان نیز به شدت پر کاربرد است و آن را همراه با گوشت قرمز و گوشت سفید، طبخ و استفاده می کنند.

سوپ برنج و مرغ در مراکش؛ این غذا برای افطار ماه رمضان به شدت طرفدار دارد. به طوری که شما در روز بعد هم می توانید با آن احساس سیری کنید. این سوپ به گونه های متفاوت پخته می شود و یک سوپ آسان و سریع است که در آن سبزیجات مختلف هم استفاده می کنند.

دیگر غذای محبوب مراکشی ها برای افطار، سوپ حریره است که با گوجه فرنگی، گوشت، لوبیا و عدس تهیه می شود.

غذاهای کشورهای مختلف جهان برای افطار چیست؟

بورک و نان پیرسی در ترکیه؛ انواع مختلفی از بورک در ترکیه وجود دارد که از خمیر یوفکای نازک درست می شود و داخل آن طعم های متفاوتی از پنیر ، گوشت قرمز و اسفناج، حتی سیب زمینی یا سس هم احساس می گردد. این خمیر سبک برای وعده افطار طرفداران زیادی دارد.

همچنین این نان جزء وعده های غذایی محبوب در ترکیه است که ترجیح می دهند آن را برای افطار استفاده کنند.

برنج و مرغ جولوف در نیجریه؛ برنج، مرغ، سبزیجات و ادویه ها همگی با هم غذای مورد علاقه مردم نیجریه را تشکیل می دهند که از آن به عنوان وعده افطار استفاده می کنند. البته در بعضی از رسپی های آن ها گوجه فرنگی هم به کار می برند.

" پاپ و آرکا " دیگر غذای محبوب مردم نیجریه در ماه رمضان است که هم برای افطار و هم برای سحری آماده می شود. " آکارا " به کتلت های لوبیای سرخ شده میگویند که همراه "پاپ" یعنی ذرت له شده سرو می شود.

شربت روح افزا در بنگلادش؛ شاید اسم روح افزا برایتان عجیب باشد، اما شربت بسیار خوشمزه ای برای مردم این کشور است که ترجیح می دهند آن را در وعده افطار مصرف کنند و روزه خود را با آن باز کنند. همراه با این نوشیدنی از شیر هم استفاده می شود و از دسر های مختلفی مثل فالوده، بستنی یخی، میلک شیک و ژله هم در کنارش استفاده می کنند.

سمبوسه در آفریقا؛ در بعضی از کشورهای آفریقایی و همچنین شرق میانه، غذای سمبوسه به عنوان یک غذای محبوب برای وعده افطار شناخته می شود.

کنافه در شرق میانه؛ یکی از دسرهای کلاسیک شرق میانه، کنافه است که خمیر پنیر را داخل شهد شکر شیرین قرار می دهند و آن را به عنوان دسر همراه با نودل و پسته میل می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =