اطلاعیه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت درباره پوشش و حجاب/ از ارائه خدمات به دانشجویان فاقد حجاب معذوریم

وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در اطلاعیه‌ای با موضوع پوشش و حجاب اعلام‌ کردند که از ارائه خدمات آموزشی و رفاهی به معدود دانشجویانی که قوانین دانشگاه درباره حجاب و عفاف را رعایت نکنند، معذور هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در اطلاعیه‌ای با موضوع پوشش و حجاب اعلام‌ کردند که از ارائه خدمات آموزشی و رفاهی به معدود دانشجویانی که قوانین دانشگاه درباره حجاب و عفاف را رعایت نکنند، معذور هستند.

رئیسی: مسئله حجاب یک ضرورت شرعی و الزام قانونی مورد اتفاق آحاد جامعه ایرانی است

 خدمات دانشگاه ها به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی ارائه نمی‌شود

عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، بازگشایی دانشگاه‌ها در سال نو را که با ماه مبارک رمضان همراه است، تبریک گفت و از آنان خواست تا با استفاده از امتیاز تجدید ناپذیر جوانی از برکات این ماه بهره گیرند و در سال «مهار تورم و رشد تولید» با همت بلند خود و استادانشان به ارتقای فرهنگ کار آفرینی و تولید علم در عرصه سلامت که لازمه تحقق این نامگذاری است، نائل آیند.

متن کامل پیام معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال نو را که با ماه مبارک رمضان همراه است و تابلوی دو بهار قرآن و طبیعت را بر تارک خود دارد، به دانشجویان عزیز و ارجمند تبریک می گویم.

بهار و رمضان، هر دو انگیزه ساز نوشدن و اعتلای روحی و معنوی دانشجویان و دانشگاهیانند.

امید است با استفاده از امتیاز تجدید ناپذیر جوانی از فرصت این ماه مبارک که سرشار از رحمت و برکت الهی است، برای تقویت ارتباط با قادر متعال و شست وشوی دل و جان در چشمه سار زلال فرایض الهی و ذکر و مناجات بهره گیریم و این انس معنوی را به ذخیره و عادتی نیکو برای همه عمر مبدل سازیم.

از خداوند متعال می‌خواهیم تا در سال جدید که از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی، سال «مهار تورم و رشد تولید» نام یافته است، با همت بلند استادان و دانشجویان گرانقدرمان به تولید علم و فناوری بومی که لازمه تحقق این نامگذاری است، نائل آییم.

همچنین از دانشجویان عزیز می‌خواهیم تا پوشش حرفه‌ای را که با گوهر گرانقدر «عفاف» پیوند خورده و ارزشی انسانی و اخلاقی به شمار می‌آید، ارج نهند تا دختر دانشجوی مسلمان در محیط تولید علم نه با ظواهر که با دانش و تفکرش شناخته شود و با حجب و حیای ذاتی و حفظ کرامت خود، در مسیر ارتقای علمی خویش گام بردارد.

دختر دانشجوی ایرانی به ملت بزرگی تعلق دارد که برای دست یافتن به استقلال به پاخاست و با همت مردان و زنان مؤمن و فداکار خود، اختیار ادارۀ کشور خویش را به دست گرفت تا به رغم ادعاهای جهان غرب که از رنسانس به این سو تنها خود را تمدن می‌داند و فقط نسخه‌های تمدنی خود را برای دیگر ملت‌ها تجویز می‌کند، در علم و فناوری و نیز در فرهنگ و سبک زندگی، مستقل باشد و مطابق با ارزش‌ها و هنجارهای خود عمل کند.

در پایان از قاطبه دانشجویان عزیزی که نسبت به رسالت علمی و فرهنگی خود اهتمام دارند و خود را ملزم به رعایت پوشش قانونی و حرفه‌ای می‌دانند، سپاسگزاری کرده و تصریح می‌کند که مراکز آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود.

خدمات به دانشجویانی که حجاب را رعایت نکنند، ارائه نمی‌شود

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در موضوع پوشش و حجاب اطلاعیه ای صادر کرد که به شرح زیراست:

ضمن تبریک آغاز سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات خانواده فهیم، فرهیخته و فرزانه دانشگاهی و تشکر از قاطبه دانشجویان عزیزی که با رعایت قانون در حوزه پوشش و حفظ شؤونات دانشجویی، ارزش عفاف و حجاب را در محیط دانشگاه وظیفه خویش دانسته و از این طریق حریم علم‌آموزی و یادگیری دانشگاه را بیش از پیش ارج می‌نهند؛ اعلام می‌دارد که کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه خدمات آموزشی، رفاهی به معدود دانشجویانی که قوانین و مقررات دانشگاه‌ها در این خصوص را رعایت نکنند، معذور خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =