بورل: کیفیت رابطه اروپا با چین به روابط این کشور با روسیه بستگی دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از سفر رئیس جمهور فرانسه به «پکن» گفت که حمایت چین از روسیه در جنگ اوکراین کیفیت روابط چین با اتحادیه اروپا را تعیین خواهد کرد.

گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه پیش از سفر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به «پکن» گفت که حمایت چین از روسیه حین جنگ این کشور با اوکراین کیفیت روابط چین با اتحادیه اروپا را تعیین خواهد کرد.

چین: رزمایش دریایی مشترک با ایران و روسیه، به ثبات منطقه کمک می‌کند

به گزارش وبگاه «یورو نیوز»، این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: «ما به چین به صراحت گفته‌ایم که موضع این کشور در قبال جنگ روسیه با اوکراین، کیفیت روابط ما با پکن را تعیین خواهد کرد». وی افزود: «انتظار روشنی از عضو دائم شورای امنیت وجود دارد . چین وظیفه اخلاقی دارد که به صلح عادلانه کمک کند. آنها نمی‌توانند در کنار متجاوز قرار بگیرند. نمی‌توان از تجاوز نظامی حمایت کرد. این پیام ما به چین  پیش از نشست امروز و همه سفرهای اعضای اتحادیه اروپا به پکن است.»

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمادگی پکن برای استفاده از سفر «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه به این کشور در راستای تقویت شراکت راهبردی با پاریس و کمک به تقویت صلح و ثبات جهانی صحبت کرد. «مائو نینگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری بیان کرد: «ما از این سفر به عنوان فرصتی برای گرفتن نتایجی جدید از یک شراکت راهبردی جامع، نزدیک و بلند مدت بین چین و فرانسه، ایفای نقشی مثبت در توسعه سالم روابط میان چین و اتحادیه اروپا و همینطور مشارکت در تقویت صلح، ثبات و توسعه در جهان استفاده می‌کنیم.»

 سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت پکن ، مسکو و دهلی نو قدرتهای اصلی حال حاضر در جهان هستند. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که چین  آماده تقویت روابط با کشورهای یاد شده و ارسال «سیگنال مثبت» به جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در زمینه واکنش پکن به مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه گفت: «چین ، روسیه و هند همه قدرت‌های مهم در حال ظهور در جهان و دارای تاثیر قابل توجهی هستند.»

وی گفت: «از آنجا که چشم انداز بین‌المللی و منطقه‌ای با تغییرات عمیق و پیچیده ای روبرو است ، ما آماده هستیم تا ارتباط با جامعه بین‌المللی از جمله روسیه و هند را تقویت کنیم و سیگنال مثبتی را در مورد دفاع از چند جانبه گرایی واقعی به جهانیان بفرستیم و به طور مشترک به چالش‌های جهانی پاسخ دهیم».

پایان پیام/

کد خبر: 1176530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =