حجاب پایه‌های فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی را مستحکم می‌کند

نخستین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در سال جدید به ریاست حسین کلانتری خلیل آباد و با حضور اعضای هیات رئیسه و روسای دانشکده‌های واحد کرج برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در این نشست با درود به روح امام راحل و شهدای گرانقدر و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری بیان کرد: شاهد بهار مبارکی هستیم که با بهار رمضان و  قرآن قرین شده است و روح تازه ای به جان انسان ها بخشیده است.

مهدکودک و فضای اختصاصی ویژه دختران در واحدهای دانشگاه آزاد ایجاد می‌شود

 وی با اشاره به سخنان ابتدای سال، مقام معظم رهبری افزود: مقام عظمای ولایت در سخنان نوروزی خود توجه ویژه ای به مسائل اقتصادی کشور داشتند و با اعلام رضایت نسبی از اقدامات دولت، به توجه ویژه جهت رفاه و آسایش مردم تاکید داشتند.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در 44 سالگی انقلاب اسلامی، به جای اینکه دغدغه تولید علم، پژوهش و فناوری داشته باشیم هنوز درگیر مسئله واجبات اجتماعی و فریضه حجاب هستیم. حجاب باید باشد، اگر نباشد پایه های فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی را متزلزل می کند و در این زمینه نیازی به امنیتی کردن مسئله نیست.

این استاد تمام دانشگاه افزود: اجرای ضوابط و مقررات و جهاد تبیین مهمترین موضوعی است که می تواند به اجرای حجاب کمک کند. وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و سایر نهاد های فرهنگی که بودجه زیاد می گیرند باید پاسخگو باشند، اختصاص بودجه به آنها در راستای ترویج فرهنگ صحیح اسلامی و ایرانی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: قانون باید اجرا شود و نباید مقابله مردم با مردم باشد، اگر مقابله مردم با مردم باشد درگیری بیشتر میشود و ممکن است اتفاقات سال گذشته پیش آید. صبر انقلابی تا حدی جواب می دهد و زمانیکه حاکمیت تصمیمی نگرفته باید با بهره گیری از قانون دستورالعمل های داخلی را اجرا کنیم و در مسئله حجاب و تبیین ارزشهای دینی و اسلامی همه مسئول هستند. بنابراین باید دستورالعمل آراستگی و شیوه های رفتاری در دانشگاه اجرا کنیم.

در ابتدای این جلسه نیز حجت الاسلام و المسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز طی سخنانی رعایت شئونات اسلامی و حجاب و عفاف را از ضروریات برشمرد و به تلاش همه دست اندرکاران دانشگاه در زمینه رشد مجموعه در جهت اصلاح خود تاکید کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1176534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =