وزارت خارجه لبنان: از اسرائیل به شورای امنیت شکایت می‌کنیم

پس از حمله موشکی پنج‌شنبه به شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی از خاک لبنان و حملات ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، نخست‌وزیر این کشور بر مخالفت بیروت با هرگونه تشدید تنش نظامی در خاک این کشور تأکید کرد. وزارت دفاع لبنان نیز گفت آماده دفع هرگونه تجاوز به این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به گزارش «الجزیره» وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد: در اعتراض به تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان، به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت خواهیم کرد.

۹ کشور عربی در رتبه اول واردکنندگان سلاح در جهان قرار گرفتند

این وزارتخانه افزود: تجاوزات اسرائیل، ثبات را تهدید و حاکمیت لبنان و قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض می‌کند.

وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای نسبت به تمایل رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش هشدار داد.

در  بیانیه این وزارتخانه آمده است: لبنان مجدداً بر احترام و تعهد کامل به قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل و حفظ آرامش و ثبات در جنوب لبنان تاکید می‌کند و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که برای توقف تشدید تنش رژیم اسرائیل را تحت فشار قرار دهد.

وزارت خارجه لبنان تاکید کرد: بیروت آمادگی خود را برای همکاری با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان و اتخاذ تدابیر مناسب برای بازگرداندن آرامش و ثبات اعلام می‌کند و نسبت به قصد و نیات «اسرائیل» برای تشدید تنش که صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی را تهدید می‌کند، هشدار می‌دهد.

به نقل از میدل ایست نیوز، موریس سلیم، وزیر دفاع لبنان نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: تشدید تنش در جنوب لبنان تهدیدی برای ثبات بوده و ارتش آماده مقابله با هرگونه تجاوزی است.

وی افزود: ارتش لبنان مشتاق همکاری با یونیفل و حفظ ثبات و آرامش در جنوب کشور است.

این در حالی است که نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در بیانیه‌ای پس از دیدار با گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا حمله موشکی از خاک لبنان به اراضی اشغالی را تقبیح کرد!

وی در این باره گفت: لبنان مخالف هرگونه تشدید تنش نظامی در خاک خود و استفاده از خاک لبنان برای انجام عملیاتی است که ثبات موجود را برهم می‌زند.

میقاتی گفت که ارتش لبنان و نیروهای حافظ سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) تحقیقات خود را برای مشخص شدن جزئیات عملیات و بازداشت عاملان افزایش می‌دهند.

وی در ادامه بر تعهد کشورش به قطعنامه شماره ۱۷۰۱ تأکید کرد که در سال ۲۰۰۶ توسط شورای امنیت تصویب شد و بر اهمیت گسترش کنترل دولت لبنان بر تمام خاک این کشور تاکید می‌کند.

در همین راستا، ارتش لبنان نیز از کشف سکوهای پرتاب موشک طی پنج‌شنبه و همچنین چند موشک آماده پرتاب در اطراف دو شهرک «زبقین» و «القلیله» در شهرستان صور خبر داد.

ارتش لبنان همچنین اعلام کرد که درحال گشت‌زنی مشترک با نیروهای یونیفل در منطقه است.

شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی بعد از ظهر پنج‌شنبه از خاک لبنان موشک باران شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =