تمایل چین برای روابط دوجانبه قوی با کره شمالی

رسانه دولتی پیونگ یانگ امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، با ارسال نامه‌ای به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تمایل خود را برای تقویت ارتباطات راهبردی با کره شمالی اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA)، شی در پاسخی به پیام کیم مبنی بر تبریک انتخاب شی به‌عنوان رئیس‌جمهور چین برای سومین دوره ریاست‌جمهوری، از رهبر کره شمالی تشکر کرد.

روابط چین و برزیل در آینده نزدیک عمیق‌تر خواهد شد / آیا دلار از معاملات کشورهای عضو بریکس حذف می‌شود؟

شی گفت که چین و کره شمالی روابط دوستانه سنتی خود را حفظ کرده و توسعه داده‌اند، حتی اگر اوضاع امنیتی بین‌المللی و منطقه‌ای «به‌طور جدی و پیچیده» در حال تغییر است.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد، رهبر چین تمایل خود را برای ارتقای روابط دوجانبه از طریق "تقویت ارتباطات راهبردی و هدایت مشترک" توسعه روابط پکن-پیونگ یانگ با رهبر کره شمالی ابراز کرد.

کیم در ۱۰ مارس، روزی که او سومین دوره ریاست جمهوری چین را به دست آورد، نامه ای ارسال کرد و "صمیمی‌ترین تبریک" خود را به شی جینپینگ ارسال کرد.

شی در پیام مشابهی در اوایل ماه جاری از طریق وانگ یاجون، سفیر جدید چین در کره شمالی، از رهبر کره شمالی تشکر کرد.

کره شمالی در بحبوحه تحریم های جهانی علیه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود و توقف مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با ایالات متحده، روابط خود را با چین، متحد سنتی و خیر اقتصادی کره شمالی، تقویت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =