ایلان ماسک برای رقابت با OpenAI وارد گود می‌شود

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر و تسلا، برای اینکه از گوگل و OpenAI کم نیاورد، به زودی هوش مصنوعی‌ رقیب ChatGPT را با نام TruthGPT معرفی خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ به گفته ایلان ماسک، TruthGPT همانطور که از اسمش پیداست، یک هوش مصنوعی حقیقت‌جو خواهد بود که می‌خواهد ماهیت جهان را درک کند.

همین چند روز پیش بود که خبری منتشر شد که می‌گفت ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی را به نام X.AI ثبت کرده است. حال در مصاحبه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد هوش مصنوعی‌ای را با نام TruthGPT بسازد که با این حساب OpenAI و گوگل را به چالش بکشاند.

ماسک ابراز امیدواری کرد که این هوش مصنوعی بیش از اینکه آسیب‌زننده باشد، کارهای خوب انجام دهد. او گفت: این هوش مصنوعی قرار است حقیقت‌جو باشد و ماهیت جهان را درک کند. پس بعید است که انسان‌ها را نابود کند، چون ما بخشی از جهان هستیم.

رمزگشایی از یک لوح باستانی ۲۰۰۰ ساله با هوش مصنوعی

ماسک در گذشته نیز به TruthGPT اشاره کرده بود. ماه فوریه گذشته در توییتی اعلام کرد که ما به چنین هوش مصنوعی نیاز داریم، ولی هم‌اکنون با ثبت شرکت هوش مصنوعی و خریداری هزاران پردازشگر گرافیکی مشخص است که به زودی می‌خواهد حرف‌هایش را عملی کند.

جالب است بدانید که ماسک خودش یکی از بنیانگذاران شرکت OpenAI است که ChatGPT را توسعه داده است. ولی مدتی است که به شدت از این شرکت انتقاد می‌کند و حتی چند وقت پیش هم نامه سرگشاده‌ای را به همراه چند فعال دنیای فناوری برای توقف ۶ ماهه توسعه هوش مصنوعی امضا کرد.

ماسک در مصاحبه‌اش گفت که خیلی دیر وارد توسعه هوش مصنوعی شده، اما با این حال سعی دارد که گزینه‌ بسیار مناسبی را در این زمینه توسعه بدهد و با OpenAI، مایکروسافت و گوگل رقابت کند.

ماسک کلا دوست دارد که در همه چیز دخالت کند و از همه شکایت کند. مثلا در این مصاحبه لری پیج، یکی از بنیانگذاران گوگل، را به جدی نگرفتن امنیت هوش مصنوعی متهم کرد.

هنوز کسی نمی‌داند که ماجرای ساخت TruthGPT چقدر جدی است و آیا کار روی توسعه این هوش مصنوعی تاکنون شروع شده است یا نه، اما با توجه به محبوبیت شدید مدل‌های هوش مصنوعی و به ویژه چت‌بات‌ها انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از یک هوش مصنوعی جدید خواهیم بود.

کد خبر: 1178251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =