آغاز رسیدگی به پرونده‌های واصله از دیوان عدالت اداری/ نتایج اولیه کنکور دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

«آغاز رسیدگی به پرونده های واصله از دیوان عدالت اداری، ارجاع طرح یک فوریتی کنکور به کمیته تخصصی کمیسیون آموزش مجلس و اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری سال ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته پایانی فروردین ماه ۱۴۰۱ شامل «آغاز رسیدگی به پرونده های واصله از دیوان عدالت اداری، ارجاع طرح یک فوریتی کنکور به کمیته تخصصی کمیسیون آموزش مجلس و اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری سال ۱۴۰۲» بود.

واکنش سخنگوی وزارت علوم به بیانات رهبر انقلاب

«تاکید وزیر علوم بر حمایت دولت از طرح‌های نیمه تمام خیرین، انتقاد تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای دانشگاهیان و اعلام نتایج آزمون استخدامی ۹ دستگاه اجرایی» دیگر خبرهای مهم این حوزه بودند.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار آموزش عالی را در هفته‌ گذشته آورده است:

انتقاد تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای دانشگاهیان

وزرای راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه ای به امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه با هدف رفع نیازهای وزارت علوم در حوزه خوابگاه‌های متاهلان، مسکن اعضای هیات علمی، مسکن کارکنان و بازنشستگان اقدام کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت علوم تا پایان اردیبهشت ماه اراضی مورد نظر خود در استان‌های مختلف را در اختیار وزارت راه و شهرسازی می‌گذارد و مراحل ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار هدف وزارت علوم آغاز می‌شود.

ارجاع طرح یک فوریتی کنکور به کمیته تخصصی کمیسیون آموزش مجلس 

علیرضا منادی سفیدان نماینده مجلس درباره نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: این موضوع با حضور رئیس سازمان سنجش و معاونان وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به پیشنهادات متفاوتی که در این نشست از جانب اعضا بود، مقرر شد این طرح در نشست کمیته تخصصی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

آغاز رسیدگی به پرونده های واصله از دیوان عدالت اداری در وزارت علوم

مرتضی فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از رسیدگی به پرونده های واصله از دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: همه پرونده‌هایی که از دیوان عدالت اداری به وزارت ارجاع شده در مدت کوتاهی بررسی و آرا آن اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد پرونده‌هایی که در طول ادوار گذشته از دیوان عدالت اداری برای بررسی به وزارت علوم ارجاع شده را در مدت زمان کوتاهی به صفر رسانده و آرا آن را اجرا کنیم. این موضوع در کاهش ورودی پرونده‌های دستگاه‌های قضائی و رسیدن به حق افرادی که محق هستند، کمک بزرگی خواهد کرد.

تاکید وزیر علوم بر حمایت دولت از طرح‌های نیمه تمام خیرین

 محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم بر حمایت دولتی از طرح‌های نیمه‌تمام خیرین تاکید کرد و گفت: باید خیرین و نیکوکاران با توجه به محدودیت امکانات و منابع دولتی و نیازهای نامحدود جامعه، هم به کمک دولت بیایند.

وی افزود: مهمتر از کمک‌های مادی که خیرین گرانقدر به مجموعه‌های مختلف می‌کنند، نقش الگوسازی و فرهنگ‌سازی آنان است که بسیار ارزش دارد. فرهنگ سالم بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

حکم ریاست ۵ دانشگاه کشور صادر شد

محمد علی زلفی گل،وزیر علوم، تحقیقات و فناوری احکام ریاست ۵ دانشگاه کشور را برای مدت چهار سال صادر کرد.

طی احکام جداگانه‌ای دکتر محمدباقر صادقی آزاد را به عنوان رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دکتر امیر مؤمنی را به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی همدان، دکتر حامد قادرزاده را به عنوان رئیس دانشگاه کردستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی را به عنوان رئیس دانشگاه قم و دکتر زهرا ناظم بکائی را به عنوان رئیس دانشگاه الزهرا (س) منصوب کرد.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب شد

زلفی‌گل همچنین با صدور حکمی امید رضایی‌فر را به عنوان سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب کرد.

در حکم انتصاب رضایی‌فر آمده است: «انتظار می‌رود با بهره‌مندی از تجارب همکاران محترم، امکانات و همچنین صاحب‌نظران آموزش عالی وظایف سرپرستی را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و ماموریت‌های تعیین‌شده برای آن معاونت به انجام رسانید.»

خبرهای آزمونی هفته گذشته

نتایج اولیه کنکور دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

کارنامه نتایج اولیه آزمون دوره دکتری «Ph.D» یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل مشاهده است و داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.

داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ تا روز شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود تا حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

نتایج آزمون استخدامی ۹ دستگاه اجرایی اعلام شد

اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص اعلام نتایج نهایی (سری دوم) نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰ به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (به جز وزارت آموزش و پرورش) منتشر شد.

پیرو اطلاعیه‌های مورخ ۱۵ شهریور و ۱۵ آذر سال ۱۴۰۱و ۱۹ فروردین سال ۱۴۰۲ متقاضیان شرکت کننده در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور (به جز وزارت آموزش و پرورش) می‌توانند نتایج نهایی متقاضیان آزمون را در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مشاهده کنند.

جزئیات پذیرش و ظرفیت آزمون پذیرش دستیار فلوشیپ اعلام شد

آزمون پذیرش دستیار در دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۲ در دو مرحله کتبی و شفاهی (به صورت منفرد یا ترکیبی از روش های PMP و OSCE و مصاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود) در خردادماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

مرحله کتبی: آزمون پذیرش دستیاران دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) به صورت کاغذی و غیرمتمرکز و در برخی موارد به صورت الکترونیک توسط دانشگاه علوم پزشکی مجری آموزش دوره فلوشیپ در روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ برگزار می شود.

فرصت تکمیل مدارک در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری آغاز شد

فرصت تکمیل مدارک در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی از ۲۹ فروردین آغاز شده است و داوطلبان تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ فرصت دارند برای تکمیل مدارک خود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

تمامی متقاضیان پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ملزم هستند جهت اطلاع از وضعیت مدارک ارسالی خود در بازه زمانی ۲۹ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی با وارد کردن کد ملی و تلفن همراه خود، با توجه به پیام دریافتی در پروفایل شخصی نسبت به رفع نقص مدارک خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178278

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =