لزوم تغییر نرم‌افزار اداره آستان قدس رضوی با پشتوانه جوانان نخبه انقلابی 

نماینده دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های مشهد مقدس گفت: راه‌حل اساسی تغییر نرم‌افزار اداره آستان و تحول در آن با پشتوانه بهره مندی از ظرفیت جوانان نخبه انقلابی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف مشهد با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند. علی مولایی نماینده دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های مشهد مقدس  یکی از سخنرانان این دیدار رمضانی بود. مشروح سخنرانی وی به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

من تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقه ترجیح میدهم

شهید مظلوم دکتر بهشتی

گرامی میداریم یاد و خاطره شهدای۱۶ فروردین‌ حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی، شهیدان اصلانی و دارایی که مانند شمع سوختند و به هدف نهایی خود لقاءالله رسیدند

الحمدلله که  چراغ این محفل و این دیدار صمیمانه روشن شد. اکنون که به لطف خداوند متعال پس از۴ سال دوری، از نزدیک با حضرتعالی گفتگو می‌کنیم، به نمایندگی از اعضای تشکل جامعه  اسلامی دانشجویان مشهد نکاتی را عرض می‌نمایم.

جناب آقای مروی فقدان گفتمان واحد و ارائه طرح های راهبردی و کلان در افق آستان قدس رضوی موجب خمیدگی بعضی از  قسمت های این سازمان شده است. احساس می‌شود برخی از مدیران شما در زمینه عملکردی آشنایی چندانی به گفتمان اصیل و معارف رضوی این آستان مقدس ندارند و اینجا را با بنگاه اقتصادی دولت اشتباه گرفته اند و این امر موجب شده است که مردم حضرت رضا ع را از آستان قدس رضوی دو مقوله جدا ببینند.که به یقین میدانیم که جنابعالی اجازه این کار را نخواهید داد.

تولیت معزز بعضی ازین آقایان دور خود حصاری کشیده‌اند درحالی‌که باید جوانان مستعد جایگزین و امتداد دهنده گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی باشند تا بتوانند با بهره مندی از ظرفیت خود جایگاه آستان را به عنوان مرکز کادر سازی تمدن اسلامی با تدابیر حکیمانه حضرتعالی به زمینه ظهور رسانند.

پیشنهاد و راه‌حل اساسی تغییر نرم‌افزار اداره آستان و تحول در آن با پشتوانه بهره مندی از ظرفیت جوانان نخبه انقلابی است.زیرا جذب وحفظ سرمایه اجتماعی اوجب واجبات است که البته همانطور که مستحضرید میتوان به نمونه‌ موفق آن همچون موسسه جوانان استان قدس رضوی که الحمدالله بارها مورد تایید رهبر معظم انقلاب بوده را مثال بزنیم که برکاتش بر همگان مشهود است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی تببین کنید

۱- جایگاه و نفش آستان قدس رضوی به عنوان عظیم ترین پناهگاه مردم در فتنه های اخیر کشور کجا بوده و به عنوان الگو برای سازمان های فرهنگی دیگر چه راهبرد و اقداماتی در راستای روشنگری نسل جدید انجام داده دارید؟   

۲- سهم و جایگاه آستان در مسئله جوانی جمعیت که دغدغه شب و روز آقاست کجاست و به غیر از اهدا دو فیش غذا به زوجین چه اقداماتی موثر و مفیدی دیگری صورت پذیرفته است ؟

۳- آیا بهره مندی از بانوان نخبه و با استعداد نسل انقلاب که عنصر مؤثردر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی می باشند به صورت صحیح و با برنامه مدون انجام میگیرد؟

۴- معیار و شاخص های انتصابات شما بر چه اساس است و این نوع انتصابات به چه میزان در راستای فرمایش امامین انقلاب میدانید به طور مثال همین بیمارستان رضوی که ما شنیده ایم که حضرتعالی فرمودید بیمارستان رضوی  برای اغنیا و درمانگاه و بیمارستان امام رضا برای فقرا. ما مشکلی نداریم بیمارستان رضوی هم برای اغنیا باشد هم برای پابرهنگان تا توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص اهتمام به مستمندان ومستضعفان ذبح نشود.  

تولیت محترم تببین کنید  که آیا آستان قدس رضوی حیاط خلوت بعضی مدیران دولت قبل شده است یا سکوی پرش بعضی از مدیران؟ 

(عهدنامه ازشون بگیرید دیگر دلشان برای مسئولیت غیر حرم مطهر غنج نرود)

تبیین کنید که چقدر در ترویج معارف و اخلاق رضوی موفق بوده اید و آیا نتایج آن دراعتراضات دانشجویان دانشگاه امام رضا (ع) در سال گذشته اثرگذار بود؟ 

حجت الاسلام و المسلمین مروی پیشنهاد می شود

۱- اندیشکده‌های فرهنگی و اجتماعی برای هم افزایی و بهره مندی از طرح های نمونه دانشجویان که دغدغه‌ی مسائل روز را دارند ایجاد شود.

۲- شورایی مشاورین دانشگاهی البته نه فقط دانشگاه امام رضا (ع) در راستای هم افزایی های سیاست گذاری های آستان ایجاد گردد تا راه،برای تضارب آرا و گفتگوی سرمایه‌های جوان و متخصص کشور باز شود چون معتقدیم دانشجو تماشاچی نیست .

۳- در تحول در سسیتم مدیران‌تان اعم از جوانگرایی، به عقلانیت انقلابی و جهادی آنان توجه گردد تا موجب کهنگی سیستم مدیریت  تضاد آن با رهبری نباشیم. 

۴- توسعه پاتوق های فرهنگی جهت برپایی کرسی های آزاد اندیشی و اردوهای تشکیلاتی که البته الحمدالله مجتمع دانشجویی امام رضا و همچنین باغ بیلدر بسیار ظرفیت مناسبی برخوردار است ولیکن برای پایتخت معنوی جهان اسلام کم است.

۵- ارتباط میان حوزه و دانشگاه را ترمیم کنید که این عدم مسئولیت‌شناسی در حوزه و دانشگاه بخصوص در مسائل علوم انسانی ضررهای جبران ناپذیری خواهد زد.

تولیت محترم آستان قدس، یکی از مهمترین موضوعات برای حال و آینده این شهر؛ دو کلمه است که مردم را به ستوه آورده است : حاشیه شهر بگذریم که در این موضوع حوصله شرح قصه نیست.

لازم است تشکر کنیم از اقدامات و خدمات ارزشمندی همچون: اشتغال و آبادانی در سیستان و بلوچستان، توجه به مراسمات ناشنوایان، بازدید از یتیمان و خانواده شهدا و حمایت از بیماران.

و در پایان خدمت شما عرض میکنم جناب آقای مروی به قول شهیدمظلوم بهشتی‌ اگر شما به حال مردم سودمند واقع شوید، ماندنی خواهید بود

خبرنگار:مائده مومن حقیقی

انتهای پیام/

کد خبر: 1178509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =