پویش کشوری میقات آغاز شد

پویش کشوری میقات (تجربه‌نگاری مساجد و هیأت‌های مذهبی موفق) به همت اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد معرفت مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آغاز پویش کشوری میقات (تجربه‌نگاری مساجد و هیأت‌های مذهبی موفق)، اظهار کرد: در فرهنگ دینی، نام «مسجد» یادآور بندگی و کرنش در پیشگاه خداوند متعال است. در حقیقت، برترین و اصیل‏ترین محل برای عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است. همچنین هیأت مذهبی، تشکیلاتی مردمی است که اساساً با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت با روال اجرایی برنامه‌های هفتگی، ماهانه، فصلی یا سالانه فعّالیت می‌کند. مسجد و هیأت مذهبی با ایجاد آشنایی و پیوند میان مؤمنان با نخبگان و صالحان جامعه، بستری مناسب برای پرورش و تربیت روحی و اجتماعی وی فراهم می‏‌کنند.

اسامی راه‌یافتگان دانشگاه آزاد به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان منتشر شد

وی با بیان اینکه تجربه‌نگاری نوعی مستندسازی تجربیات و ایده‌های عملی است که بشر با آن برخورد نموده و در دفاتر ثبت وقایع خود ترسیم نموده است، گفت: در حال حاضر، یکی از بهترین مواردی که می‌تواند به دانشگاهیان کشور کمک کند کسب همین تجربه‌ها و به اشتراک‌گذاری آن‌ها با یک‌دیگر است. از همین‌رو اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، در نظر دارد همزمان با عید سعید فطر 1444ق، پویش کشوری میقات (تجربه‌نگاری مساجد و هیأت‌های مذهبی موفق) را با هدف ایجاد بانک اطلاعاتیِ تجربه‌ها و ایده‌های عملی و شناسایی و شناساندن مساجد و هیأت‌های مذهبی موفق، در سراسر کشور برگزار کند.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه عموم مردم می‌توانند از دوم تا 31 اردیبهشت 1402 مصادف با عید سعید فطر 1444ق تا میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) در این پویش شرکت نمایند، خاطرنشان کرد: به 20 نفر از شرکت‌کنندگان در پویش، هر نفر 5 میلیون ریال اهدا خواهد شد. همچنین از میان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی،  به 2 نفر از اعضای دفتر برگزیده، هر نفر 5 میلیون ریال اهدا خواهد شد. میزان تبلیغ، اطلاع‌رسانی و پیگیری، تعداد شرکت‌کنندگان در پویش نسبت به تعداد دانشجویانِ استان و تعداد افرادی که موفق به کسب رتبه ‌شوند از جمله ملاک‌های انتخاب دفتر برگزیده به‌شمار می‌روند. درصورت استقبال گسترده از پویش، تعداد جوایز افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام معرفت با بیان محورهای پویش کشوری «میقات»، افزود: امام جماعت موفق، سخنران یا مداح موفق، خاطره جالب، برنامه موفق، بخش ارتباطات، رسانه و اطلاع‌رسانی، روش جذب مخاطب، ایجاد منابع مالی و تأمین هزینه‌ها، فعالیت‌های جهادی و کمک‌های مؤمنانه، آشپزی و پذیرایی موفق، از محورهای این پویش به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این پویش، تجربه‌ها و ایده‌های خود را در هر یک از محورهای پویش به صورت مکتوب و در صورت امکان همراه با مستندات (عکس، فیلم و کلیپ) به دبیرخانه پویش به نشانی iau.nahad.ir  ارسال نمایند، تصریح کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه، توسط هیأت داوران ارزیابی و سپس اسامی برگزیدگان از طریق سایت نهاد به نشانی iau.nahad.ir و کانال اطلاع‌رسانی اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در پیامرسان ایتا به نشانی eitaa.com/nahad_farhangi  اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین شرکت‌کنندگان در پویش چنانچه با مشکل یا ابهامی روبرو شدند می‌توانند با شماره تلفن 02147352125 تماس بگیرید.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، در پایان گفت: امیدوارم این پویش زمینه عبادت خالصانه و زندگی معنوی را فراهم نماید تا مؤمنان با برگزاری محافل معنوی در مساجد و هیأت‌های مذهبی، زنگار غفلت از دل و جان بشویند و با خداوند متعال و عترت طاهرین(ع) انس بگیرند.

پویش کشوری میقات آغاز شد

انتهای پیام/

کد خبر: 1178657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حبيب اللهى IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      0 0
      بسیار ممنونم بابت این پویش ارزشمند. ان‌شاءالله با انتشار نتایج این پویش شاهد تحول و رونق بیشتر در مساجد و نمازخانه‌های دانشگاه باشیم