شیوه‌نامه افزایش کمک هزینه دانشجویان علوم پزشکی ابلاغ شد/ انتقاد به نبود شفافیت در اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها

«انتقاد به اجرایی نشدن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، افزایش وام‌های دانشجویی در ۱۴۰۳ و هیچ دانشجوی دانشگاه علامه در ناآرامی‌های کشور دستگیر نشده» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «انتقاد از اجرایی نشدن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها» و «تشکیل پرونده انضباطی برای ۲۰ دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند.

کسب رتبه دوم بین کشورهای منطقه در حوزه نشریات/ آخرین مهلت ثبت‌نام وام‌های شهریه و تحصیلی اعلام شد

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «برگزاری گردهمایی دانشجویان خانم مسلمان در دانشگاه امام صادق(ع)،  تاسیس دبیرخانه منطقه‌ای کانون همیاران سلامت و افزایش ۲۰ درصدی وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۳» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ اول اردیبهشت ماه آورده است:   

حوزه تشکل‌های دانشجویی  

چرا مسئولان دانشگاهی تلاشی در جهت اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها ندارند

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی  در نامه ای به محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره نبود شفافیت در اجرای سند اسلامی سازی دانشگاه انتقاد کرده و درخواست ارائه شفافیت در باره اجرای این سند در دانشگاه‌ها شد.

در بخشی از این نامه آمده است: «در گزینش اساتید باید به مواردی مانندارزیابی ضوابط و عملکرد جذب گزینش استاد، تلاش برای جذب استادان برجسته از نظر علم، تقوا و تعهد اجتماعی و گزینش استادان و مدرسان دروس معارف اسلامی به منظور گزینش استادان و مدرسانی با توانایی و شایستگی‌های بالای علمی، معنوی و اخلاقی؛ و موارد دیگر که در این سند ذکر شده است، توجه شده است.»

 در این نامه عنوان شده است: «بعضا در دولت قبل گزینش اساتید و اعضای هیئت علمی به گونه‌ای بود که موضعی برخلاف مواضع جمهوری اسلامی از آن‌ها مشاهده می‌شود که نمونه آن را در وقایع مهر و آبان شاهد بودیم؛ به‌طوری که مبانی اصیل و بنیادین اسلامی و آرمان‌های امامین انقلاب در اولویت آن‌ها نیست.»

برگزاری گردهمایی بانوان دانشجوی مسلمان در دانشگاه امام صادق (ع)

گردهمایی بانوان دانشجوی مسلمان ملل مختلف جهان، با محوریت اندیشه‌ی مقاومت به همت هسته‌های بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد.

گفتنی است که ر این گردهمایی که با محوریت اندیشه‌ مقامت برگزار شد، دانشجویانی از کشورهای کانادا، بنگلادش، پاکستان، افغانستان، سوریه، ترکیه، هند، مراکش و گانا شرکت داشتند و در کنار یکدیگر روزه خود را افطار کردند.

حوزه صنفی_دانشجویی 

دبیرخانه منطقه‌ای کانون همیاران سلامت تاسیس می‌شود

ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان  بیان کرد که در حال حاضر قصد داریم تا دبیرخانه‌های منطقه‌ای برای کانون‌های همیاران سلامت تاسیس کنیم. دبیران کانون‌های سلامت هر منطقه بتوانند شورای هر منطقه را تشکیل دهند. همچنین دبیر این کانون برای هر منطقه نیز انتخاب شود. 

وی با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان تلاش دارد تا رویکرد درمانی در دفاتر را تغییر دهد و بیشتر رویکرد پیشگیرانه داشته باشد، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های درمانی حدود ۲۰ درصد از حجم فعالیت دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین امور پیشگیرانه و توانمندسازی حدود ۸۰ درصد فعالیت این دفاتر را تشکیل می‌دهد.

افزایش ۲۰ درصدی وام‌های دانشجویی در سال ۱۴۰۳

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش ۲۰ درصدی وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم افزایش وام‌ها بیشتر از این میزان باشد.

وی مطرح کرد: ما طرح افزایش بیش از ۲۰ درصد وام‌های دانشجویی را به هیئت امنا داده‌ایم؛ اما هنوز این طرح تصویب نشده است. البته اگر برای تعیین افزایش وام‌ها تمام اختیارات با بنده باشد؛ افزایش ۱۰۰ درصدی را اعمال خواهم کرد.

ابلاغ افزایش کمک هزینه دانشجویان علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت

ابراهیم گلمکانی دبیر هیئت امنا، مجامع و شوراهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی وابسته به این وزارتخانه موضوع افزایش کمک هزینه دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی آن در سال جاری را ابلاغ کرد.

برای خواندن متن کامل این گزارش اینجا کلیک کنید.

تشکیل پرونده انضباطی برای ۲۰ دانشجو

 عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از تشکیل پرونده انضباطی برای ۲۰ دانشجوی این دانشگاه در اتفاقات اخیر خبر داد و گفت: در این کمیته ۴ یا ۵ دانشجو از تحصیل در دانشگاه محروم شدند.

معتمدی با تاکید بر اینکه هیچ دانشجویی در اتفاقات اخیر به دلیل فعالیت درون دانشگاهی زندانی نشد، عنوان کرد که از ابتدا تعدادی از دانشجویان ما در اغتشاشات بیرون از دانشگاه شرکت کرده و بازداشت شده بودند که خوشبختانه با همکاری و واسطه گری دانشگاه با مسئولان قوه قضائیه و غیره تمامی آنها آزاد شده و به دانشگاه برگشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =