افزایش ۲۰ درصدی وام‌های دانشجویی در سال ۱۴۰۳/ مشکل بدهی برخی از دانشگاه‌ها برطرف شده است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش ۲۰ درصدی وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم افزایش وام‌ها بیشتر از این میزان باشد.

مسعود گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از افزایش مبالغ وام دانشجویی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه  حداقل ۲۰ درصد افزایش برای وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی آینده در نظر گرفته است.

اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام وام‌های شهریه و تحصیلی/ تخصیص وام عتبات دانشجویی به صورت گروهی

 وی ادامه داد: البته ما تلاش داریم تا وام های دانشجویی بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد؛ چرا که اعتقاد داریم این میزان افزایش برای حل مشکلات دانشجویان کافی نیست. بنابراین سعی می‌کنیم که حداقل برخی از وام‌های دانشجویی افزایشی بیشتر از ۲۰ درصد را داشته باشند. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما طرح افزایش بیش از ۲۰ درصد وام‌های دانشجویی را به هیئت امنا داده‌ایم؛ اما هنوز این طرح تصویب نشده است. البته اگر برای تعیین افزایش وام‌ها تمام اختیارات با بنده باشد؛ افزایش ۱۰۰ درصدی را اعمال خواهم کرد.

وی با بیان اینکه به زودی تاریخ آغاز ثبت نام وام‌های ضروری و ودیعه مسکن از سوی سازمان امور دانشجویان اعلام خواهد شد، گفت: این اطلاع رسانی نیز طریق سامانه جدید «رفاه دانشجویی» این سازمان انجام خواهد شد.

گنجی درباره سایت جدید سازمان امور دانشجویان مطرح کرد: دانشگاه شهید بهشتی به صورت آزمایشی ثبت نام خوابگاهی را از طریق سامانه  انجام می‌دهد. اگر مشکلات کوچک این سامانه حل شود، به تمامی دانشجویان از این سامانه خدمات ارائه خواهد شد. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای تامین هزینه‌های حوزه غذایی در سال جدید به مشکل بر نخوردند، گفت: مصاحبه‌هایی که برخی از مسئولان دانشگاه‌ها مبنی بر بدهی انجام داده بودند، به دلیل پرداخت دیرهنگام سازمان برنامه و بودجه در روزهای انتهای سال ۱۴۰۱ بود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1177963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =