قطع همکاری با پزشکان زیرمیزی بگیر/ دریافت وجه نقد از بیماران ممنوع است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از قطع همکاری با پزشکان زیرمیزی بگیر و ممنوعیت دریافت وجه نقد از بیماران خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین قناعتی، در نشست هم اندیشی با رؤسای بیمارستان‌های خصوصی، گفت: جامعه‌ای که در آن برنامه ریزی درست وجود داشته باشد، دولت نقش نظارت بر کیفیت خدمات و نظارت بر رعایت قوانین را بر عهده می‌گیرد و ارائه خدمات به بخش خصوصی واگذار می‌شود؛ بنابر این بخش خصوصی وظیفه بزرگی را متحمل می‌شود و کار بزرگی را به لحاظ ملی، اخلاقی و انسانی انجام می‌دهد. ما باید یاری کنیم تا موانع بخش‌های خصوصی کمتر و بازدهی بیشتر شود تا ما بتوانیم در شرایط خوب قانونی و اخلاقی، بهترین کارها را انجام دهیم.

طرح پزشک خانواده برای موفقیت به چه اصولی نیاز دارد؟

وی از رؤسای بیمارستان‌های خصوصی خواست که تعامل بیشتری با دانشگاه داشته باشند تا بتوان در گسترش علم و فناوری و مسائل مدیریتی از توانمندی‌های دانشگاه استفاده شود.

قناعتی از رؤسای بیمارستان‌های خصوصی تحت پوش دانشگاه خواست تا موضوع dress code را در بیمارستان جدی بگیرند و گفت: در همه جای دنیا قواعدی وجود دارد که باید به آن عمل شود.

وی ادامه داد: بعضاً کارهای غیر اخلاقی و غیر قانونی مثل تخلفاتی که در مسائل ترک اعتیاد، طب‌های سنتی بدون مجوز و یا دریافت زیر میزی برخی پزشکان از بیماران صورت می‌گیرد از معضلات نگران کننده جامعه پزشکی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اذعان به غیر واقعی بودن تعرفه‌های اعلام شده، گفت: باید توجه داشت دریافت وجه بدون کارتخوان از بیماران غیر قانونی اعلام شده است و افرادی که زیرمیزی بگیرند و ما متوجه آن شویم، به طور مستقیم با آنها قطع همکاری خواهیم کرد. ما نباید بگذاریم که وجهه پزشکی خراب شود و از بین برود. من مطمئن هستم پزشکان از دلسوزترین افراد جامعه هستند.

قناعتی گفت: با توجه به اینکه هدف ما کمک رسانی به ارتقای سلامت کشور است، باید یاری کنیم تا بیمارستان‌های خصوصی بتوانند امر خدمت رسانی را جلو ببرند و تعاملات خود را با رؤسای بیمارستان‌ها حفظ کنیم. اگر قرار باشد هرکس قانونی را برای خود تعیین کند، دیگر جایی برای نظم و انضباط اجتماعی باقی نمی‌ماند. امیدوارم چالش‌های پیش رو منجر به اتفاقات خوبی مثل اصلاح تعرفه‌های پزشکی شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1179182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =