کاهش ۳۰ درصدی خریداران موبایل در سال گذشته

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل تهران گفت: وضعیت بازار قبلاً به شکلی بود که روزی ۵ عدد تلفن همراه فروخته می‌شد، اما اکنون میزان فروش واحدهای صنفی به هفته‌ای ۵ عدد موبایل رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار گوشی‌های هوشمند اخیراً روند عجیب و بی‌ثباتی تجربه کرده است. به‌طوری که بعضی از مدل‌های گوشی در مدت 2 ماه، 90 درصد افزایش قیمت داشتند.

موضوع دیگر این است که فروشگاه‌های اینترنتی خرید گوشی نیز برنامه‌های فروش خود را لغو کرده و علی‌رغم اینکه موجودی کاملی در انبارهای خود دارند، از فروش محصولات تا ثابت شدن قیمت ارز منصرف شده‌اند.

بازار گوشی موبایل همچنان در بلاتکلیفی

بر همین اساس، سعید اشتیاقی نایب رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه تهران پیرامون وضعیت بازار موبایل در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در سال گذشته فروش تلفن همراه کاهشی ۳۰ درصدی را پشت سرگذاشت. در حال حاضر بازار این کالا و لوازم جانبی آن در یک ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ هم از وضعیت خوبی برخوردار نبوده است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل تهران افزود: وضعیت بازار قبلاً به شکلی بود که روزی ۵ عدد تلفن همراه فروخته می‌شد، اما اکنون میزان فروش واحدهای صنفی به هفته‌ای ۵ عدد موبایل رسیده است.

اشتیاقی همچنین از افزایش تقاضا برای خرید تلفن‌های همراه تقلبی در بازار خبر داد گفت: زمانی که قیمت کالایی در بازار بیش از توان خرید مصرف‌کننده باشد، کالاهای تقلبی و ارزان قیمت چه در خصوص موبایل و یا دیگر محصولات، روانه بازار شده و برای خود موقعیت ویژه‌ای را ایجاد می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل تهران در مورد گوشی‌های تقلبی، گفت: این کار عمدتاً بر روی گوشی‌های چینی که از پردازنده (cpu) بسیار پایینی برخوردار هستند انجام می‌شود، به این صورت که سریال‌های خام را خریداری کرده و سپس بر روی سیستم پردازنده ضعیف این نوع تلفن‌ها بارگذاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: این نوع گوشی‌های بی‌کیفیت، قاچاق هستند، به این خاطر که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی اجازه واردات این موبایل‌ها را نمی‌دهد؛ لذا، به صورت غیر قانونی وارد کشور شده و سپس با درج سریال‌های خام، آن‌ها را روانه بازار می‌کنند.

بر اساس این گزارش، آنچه که امروزه شاهد آن هستیم این است که گوشی های هوشمند جزئی از زندگی هر فردی شده و به نظر می‌رسد که برای نسل جدید هم‌چون وعده غذایی جزئی حذف نشدنی از زندگی روزمره است.

افزایش قیمت ارز، تحریم ها و... باعث شده است که افرادی با بضاعت کم به گوشی های تقلبی و ارزان قیمت روی بیاورند و همین امر سبب شد تا درآمد دستفروشان رشد به سزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =