زاکانی: تصمیمی برای واردات اتوبوس‌های دست دوم گرفته نشده است

شهردار تهران گفت: نرم‌افزاری برای ساماندهی طراحی شده است تا بتوانیم دست‌فروشان را شناسنامه دار کنیم و محدوده هر کدام و اینکه چه چیزی می‌فروشند، مشخص شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، نشست خبری زاکانی شهردار تهران با حضور اصحاب رسانه در روز کارگر برگزار شد.

زاکانی در این نشست با اشاره به اینکه شهرداری قبلی بیش از ۵۰ هزار میلیارد بدهی داشت و بهانه می‌آورد که نباید انتظار کار عمرانی از شهرداری داشت، گفت: ما مشکل مالی نداشته و بهانه برای کار کردن نداریم.

وی افزود: نگاه زیست‌بوم‌وار و توامان دیدن موضوعات شهر از ویژگی‌های این دوره است. هدف‌گذاری‌ها را بر اساس مشارکت با نخبگان قرار دادیم. ما به استقبال نقد می‌رویم و معتقدیم که حق اشتباه کردن نداریم.

شهردار تهران با بیان اینکه جز با تحول نمی‌توان تهران را اداره کرد، توضیح داد: باید شهری الگو ارائه کنیم. در نظر داریم تهران را شهری هوشمند کنیم.

وی ادامه داد: تمام پروژه‌های شهر را فعال کرده‌ایم. ۳۳ کیلومتر مترو با ۱۱ ایستگاه ساخته شده و تا پایان سال ۱۲ ایستگاه ساخته می‌شود.

شهردار تهران بیان کرد: ما در آستانه حرکتی بزرگ هستیم و از هر تهدیدی فرصت ساختیم و یکی از این موارد نوسازی ۱۲ هزار هکتار است که در دستور کار داریم.

زاکانی با بیان اینکه ۲ بزرگ‌راه و یک آزادراه در حال ساخت داریم، عنوان کرد: ۲ کارخانه اسفالت در تهران در دست ساخت داریم تا ظرفیت تولید ۴۰۰ تن در تهران را داشته باشیم. کیفیت اسفالت تهران تغییر خواهد کرد تا فرسودگی شهر جبران شود.

وی ادامه داد: ما به واسطه انضباط مالی از تنش‌های مالی درآمدیم. تلاش ما این است که شهر ارزان اداره شود.

زاکانی افزود: اجاره‌داری و فروش متری مسکن را در دستور کار داریم. مردم فقر را می‌توانند تحمل کنند اما تبعیض را خیر.

تولید ۴۰۰ هزار موتور برقی

شهردار تهران درباره عبور از سوخت فسیلی و رفع آلایندگی توضیح داد: هدف‌گذاری ما تولید ۴۰۰ هزار موتور برقی است. ۱۰۰ اتوبوس برقی نیز دیگر هدف‌گذاری ما است.

وی درباره ساماندهی دست‌فروشان ادامه داد: ما نمی‌خواهیم منعی برای دست‌فروشی ایجاد کنیم بلکه مانع ایجاد مزاحمت آن‌ها برای مردم شویم. قدم اول ساماندهی این عزیزان بود که با طراحی بازارچه‌ها انجام شد.

زاکانی توضیح داد: نرم‌افزاری برای ساماندهی طراحی شده است تا بتوانیم دست‌فروشان را شناسنامه دار کنیم و محدوده هر کدام و اینکه چه چیزی می‌فروشند، مشخص شود.

۲۰ هزار میلیارد از اموالمان را برگردانده‌ایم

شهردار تهران با اشاره به اینکه ما به دنبال احیای منافع شهر هستیم، گفت: حداقل ۲۰ هزار میلیارد از اموالمان را برگردانده‌ایم. برای برگرداندن حقوق شهر دست و پایمان نمی‌لرزد. یکی از راه‌های ما برای مبارزه با فساد سیستمی و شفاف کردن کارها است.

وی افزود: قرار است که خرید و فروش‌ها را در بورس انجام دهیم و بخشی از تبانی‌ها از این طریق حل می‌شود.

زاکانی  با بیان اینکه خطوط بی‌آرتی بازبینی خواهند شد، گفت: چهره شهر تغییر خواهد کرد و شروع تغییرات از خط یک خواهد بود. تراموا در خط یک شروع به کار خواهد کرد. ظرفیت اتوبوس‌ها هم تغییر خواهد کرد. امسال قراردادی برای اضافه شدن هزار اتوبوس بسته‌ایم. ۲۶۰۰ اتوبوس داریم که ۱۷۰۰ اتوبوس در خدمت شهر و الباقی شرکتی است که در خدمت عموم نیست؛ ظرفیت بخش عمومی ۲ برابر خواهد شد.

وی افزود: بازسازی اساسی ناوگان مترو را در دستور کار داریم. ۲۷ هزار میلیارد برای حمل و نقل عمومی دیده شده است.

زاکانی عنوان کرد: در نظر داریم چهره شهر را در حوزه پسماند تغییر دهیم.

شهردار تهران درخصوص فرونشست در تهران گفت: جایگزین نشدن آب‌های زیرزمینی باعث ایجاد فرونشست در تهران شده است. بخش عمده امکانات آبی را به بازچرخانی آب و کمک به حل مشکل فرونشست اختصاص داده‌ایم. 

وی افزود: مواد آلاینده تهران گاز و ذرات معلق است که محیط زیست متولی اصلی رسیدگی به آلودگی هواست اما ما هم در نظر داریم که حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم. امیدواریم آلودگی هوای تهران را به سهم خودمان کنترل کنیم.

زاکانی با بیان اینکه تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار دارد، گفت: برای حل این مشکل رشد ۶۸ درصدی صدور پروانه ساخت داشتیم.

وی درباره لیست ساختمان‌های ناایمن توضیح داد: ۱۲۹ ساختمان مشخص شده دقیق نیست و تنها از لحاظ آتشنشانی است. برای اولین‌بار درحال پایش ناپایداری ساختمان‌ها هستیم. گروه‌های ایمنی در سطح محلات در حال خدمت‌رسانی هستند.

زاکانی در پاسخ به سوال ایسکانیوز مبنی بر اینکه چند سال از ساخت اتوبوس‌های دست دومی که قرار است وارد شوند، می‌گذرد، گفت: هنوز تصمیمی برای وارد کردن اتوبوس‌های دست دوم گرفته نشده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1179594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =