پیام تبریک دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز معلم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی ضمن بزرگداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری فرا رسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پیامی ضمن بزرگداشت یاد و خاطر استاد شهید مرتضی مطهری فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت، روز معلم را به تمام معلمان، اساتید و خانواده معزز آنان تبریک گفت.

طرح رتبه‌بندی، شأن و منزلت معلم را زیر پا گذاشت

در بخش ابتدایی این پیام آمده است: آن هنگام که جبرئیل امین بر قلب مبارک پیامبر رحمت آیه علم و دانش را تلاوت فرمود و طنین«اقرا بسم ربک الذی خلق ...» را در اعماق جان انسان‌ها جاودانه کرد، ضرورت وجودی معلم نیز به ظهور رسید.

در این پیام مطرح شده است: معلم همان کسی است که باید این پیام الهی را تا انتهای تاریخ بر بشریت عرضه کند و دل‌های معطوف به حق و حقیقت را از دریای بیکران علوم الهی و انسانی سیراب و بهره‌مند سازد.

در این پیام عنوان شده است: از سوی دیگر با نگاه به تهی بودن دست انسان از علوم و معارف مادی و معنوی و ضعف نسبت به شناخت از جهان هستی، مطابق این فرموده خداوند: «و اللّه اخرجکم من بطون امهاتکم لا تعلمون شیئا و جعل لکم السمع و الأبصار و الافئدة لعلکم تشکرون/ و خداوند، شما را از شکم مادرانتان خارج نمود درحالی که هیچ‎چیز نمی‎‌دانستید و برای شما گوش و چشم و عقل قرار داد تا شکر نعمت او را به‎جا آورید(نحل/78)، معنای دانش و علم آموزی و درنتیجه معنی« آموزگار» تجلی یافت و بشریت به وجود معلم نیازمند شود. امروزه عظمت مقام معلم را در پهنایی به بزرگی همه دانش‌ها می‌توان مشاهده کرد و در برابر این بزرگی، سر ارادت خم کرد و بر دستان معلم بوسه معرفت و قدر دانی زد.

در بخش پایانی این پیام آمده است: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که حقیقتا جایگاه اصلی معلمان و اساتید گرانقدر است، ضمن بزرگداشت یاد و خاطر استاد شهید آیت الله حاج شیخ مرتضی مطهری رحمت الله علیه که عمر پربرکت خود را در مسیر گسترش علم و معرفت مصروف کرد، با گرامیداشت مقام والای معلم و اجر نهادن به تلاش‌های خستگی ناپذیر آنان، صمیمانه این روز عزیز را به جمیع معلمان و خانواده معزز آنان تبریک عرض کرده و برای سلامتی وجود ذی قیمتشان دست به دعا بر می‌دارد و از خداوند منان استمرار سایه پر مهر و عطوفت و بزرگوارانه ایشان بر ملت بزرگ ایران را مسئلت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =