ایجاد بازارهای سهام برای کسب ‌و کارهای نوپا توسط معاونت فناوری وزارت علوم

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزیر علوم، ایجاد بازارهای سهام برای کسب ‌و کارهای نوپا را از اقدامات این معاونت دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امید رضایی فر سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزیر علوم در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی که ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره شیخ بهایی یکی از برنامه های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. معاونت فناوری هم در راستای مدیریت پارک‌ها قصد دارد از تجارب این جشنواره استفاده کند که به هفدهمین دوره خود رسیده است.

بورس با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند/ رمز ارزها رقیب جدی بورس

وی افزود: در سال گذشته طرح‌هایی مانند طرح دستیار فناوری یا گرنت فناوری به عنوان برنامه‌های پشتیبان شکل گرفت. امسال هم قصد داریم برنامه‌های جدیدی داشته باشیم. در این حوزه امیدواریم با فرایند همیاری بتوانیم مجموعه فناوری را علاوه بر فرهنگ‌سازی در جامعه اتصال مناسبی با فضای اقتصادی جامعه همراه کنیم.

رضایی فر گفت: نگاه ما به فناوری با ساختار منسجم و هماهنگ با همکاری بازیگران دیگر در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و صادراتی است. در سال ۱۴۰۲ در ادامه مسیری که داشتیم تفاهم‌نامه‌هایی با برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت صمت امضا کرده‌ایم. نقش پارک‌ها از فضای کنار دانشگاه باید به سمت تاثیرگذاری مستقیم به عنوان بازار فناوری در سطح شهرها برسد و این فرایند نیازمند همکاری و شناخت است. ایجاد بازارهای سهام برای کسب ‌و کارهای نوپا و بیمه‌ از اقدامات این معاونت است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدی در راستای فرهنگسازی، مجموعه جشنواره‌ها و جوایزی است که در این زمینه در نظر گرفته شده است مانند جشنواره خوارزمی و شیخ بهایی‌. این موارد، فضای تشویق را برای فناآفرینان ایجاد می‌کند. همچنین در کنار حضور سرمایه گذاران برای کمک به توسعه این کسب و کارها را فراهم خواهیم کرد. جشنواره شیخ بهایی یکی از برنامه‌های اصلی در این راستا است که زمینه سرمایه‌گذاری در این راستا را فراهم کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1179927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =