مذاکرات ایران با آمریکا تنها در چارچوب جبران خسارت کشور ادامه دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مذاکرات ایران و آمریکا حول خساراتی که آمریکا به ایران وارد کرده ادامه ادارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، به گفته ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،  طرفین دوسال مهلت دارند تا برای میزان خسارات و نحوه پرداخت خسارات مذاکره و ارزیابی کنند. اگر مذاکرات بین طرفین به نتیجه نرسد، دیوان لاهه مجددا درباره میزان خسارات نظر خواهد داد.

رئیسی: روابط ایران و عراق مثل روابط معمول سایر کشورها نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: بر همین اساس ایران برای مطالبه حق خود اعلام آمادگی کرده تا مذاکره در چارچوب محدود مطالبه خسارت ایران از طرف امریکایی انجام شود. جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، اما ارزیابی سیاسی ما این است که آمریکایی‌ها به راحتی به حقانیت ایران اعتراف نخواهند کرد و ممکن است که زمان دو سال مذاکرات حقوقی منجر به خروجی مستقیم نشود.

وی معتقد است: انجام مذاکره گام اصلی است که ایران باید بردارد تا بعد دو سال بتواند حق و حقوق خود را در چارچوب دیوان بین المللی دادگستری دنبال کند. موضوع مذاکرات هم کاملا حقوقی است و مذاکره سیاسی مورد نظر نیست. در حقیقت موضوع مطالبه خسارتی است که ایران باید از طرف امریکایی دریافت کند و به نظر می‌رسد پیگیری خسارت ایران در چارچوب حقوق تعیین شده می‌تواند موثر واقع شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: انجام مذاکرات حقوقی گام موثری است هرچند امریکایی‌ها در طول تاریخ نشان دادند که بدعهد بوده و آمادگی لازم را برای پرداخت حقوق مردم ایران ندارند، از این جهت ما در گام بعدی باید آماده باشیم که مطالبات و خسارات خود را از طریق دیوان بین المللی دادگستری پیگیری کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/
کد خبر: 1181136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =