اعتراض مجلس به نرخ خرید تضمینی گندم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با ارسال نامه ای به رئیس جمهور نرخ خرید تضمینی ۱۵ هزار تومانی گندم را غیرکارشناسی دانست و خواستار برگزاری نشست مشترکی برای تعیین نرخ تضمینی گندم برای سال زراعی جاری شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد جواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و محیط زیست با ارسال نامه ای به رئیس جمهور نرخ خرید تضمینی 15 هزار تومانی گندم توسط وزارت جهاد کشاورزی را  غیرقانونی دانست و خواستار بازنگری و برگزاری نشست مشترکی برای تعیین نرخ تضمینی گندم برای سال زراعی جاری شد.

قیمت گندم اصلاح می‌شود؟

وی اصلاح قیمت و بالا بردن قیمت گندم را موجب تشویق کشاورزان به تولید و پایداری تولید دانست که همچنین می‌تواند جلوی قاچاق آن از کشور را بگیرد.

مشروح نامه در ذیل مطلب آمده است.

حجت اسلام و مسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

پیرو نامه شماره 6358 22 اردیبهشت 1402 در باره مسئله تعیین قیمت خرید تضمینی گندم به استحضار می‌رساند علی رغم تذکرات متعدد و رایزنی‌های فشرده با وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر لزوم رعایت موازین قانونی در بازنگری و تعیین منصفانه نرخ خرید تضمینی گندم با هدف تشویق کشاورزان در پایداری تولید و تحویل گندم به دولت و به خصوص کاهش نیاز کشور به واردات گندم خارجی متاسفانه به دلیل تخلفات آشکار قانونی در فرآیند قیمت‌گذاری و نهایتاً اعلام قیمت غیرکارشناسی توسط وزارتخانه مربوطه موجب نارضایتی گسترده کشاورزان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شده است.

لذا مستدعی است دستور فرمایید با توجه به خطر افزایش واسطه‌گری و قاچاق گندم تولیدی کشور نسبت به برگزاری نشست مشترک به اتفاق اعضای شورای قیمت گذاری در اولین فرصت ممکن در محضر جنابعالی عنایت شایسته مبذول نمایید و نتیجه را به این کمیسیون اعلام نمایید.

محمد جواد عسگری

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و محیط زیست

گندم

انتهای پیام/

کد خبر: 1181252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =