الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ شده است، گفت: برخی مدارس غیردولتی، فعالیت‌ها و ابتکارات بسیاری حتی در حد سند تحول دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در جمع مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد با اشاره به جایگاه نیروی انسانی در اسناد بالادستی، اظهار کرد: نیروی انسانی، مهم‌ترین سرمایه کشور است و آینده کشور نیز از مسیر مدرسه و دانش‌آموزان می‌گذرد؛ بر این اساس، توجه امروز به مدرسه و نیروی انسانی در آینده کشور تأثیر شگرفی دارد.

مقررات مالی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اعلام شد

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران معلم سراسر کشور در روز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، گفت: از جمله مواردی که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند موضوع استفاده از خلاقیت‌های مدارس غیردولتی بود؛ برخی مدارس غیردولتی فعالیت‌ها و ابتکارات بسیاری حتی در حد سند تحول دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمودزاده با تأکید بر ارتقای جایگاه مدارس دولتی در کشور، افزود: معتقدیم آموزش و پرورش باید برای افزایش کیفیت مدارس دولتی گام‌های بلند بر دارد.؛ زیرا زمانی می‌توانیم به افزایش کیفیت مدارس غیردولتی بپردازیم که مدارس دولتی هم رشد داشته باشند.

وی به توجه به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، اشاره کرد و ادامه داد: در توجه به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، مدارس دولتی و غیردولتی فرقی نمی‌کند و باید به هر دو توجه شود؛ باید سطح و کیفیت آموزش‌ها افزایش یاید.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، گفت: در این خصوص تقاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان امضا شد و توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی به طور ویژه در دستور کار است و برنامه‌های متنوعی نیز پیش‌بینی شده است.

وی از مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران خواست تا به ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی توجه کنند و به سایر مدارس دولتی و غیردولتی تسری دهند و اظهار کرد: آموزش و پرورش شهر تهران مرکز ثقل توجه خانواده‌ها به آموزش و پرورش است و حوزه نظارتی آموزش و پرورش باید بر شهر تهران توجه ویژه داشته باشد.

محمودزاده با بیان اینکه الگوی تعیین شهریه مدارس و مراکز غیرولتی ابلاغ شده است، گفت: فوق برنامه را از الگوی تعیین شهریه خارج کرده‌ایم و شاخص‌ها کاملا مشخص است. الگوی تعیین شهریه مدارس و الگوی تعیین شهریه مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فضای فیزیکی و تجهیزات، شرایط منطقه‌ای و نرخ تورم رسمی کشور که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، توسط شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی تهیه می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این جلسه بیشتر به جهت تعامل ، هم افزایی و هم اندیشی، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش مناطق، برای ورود به دو حوزه استفاده از ابتکارات و خلاقیت های مدارس غیردولتی و تسری این موضوع به دیگر مدارس غیردولتی و حتی دولتی و همچنین نظارت دقیق، هدفمند بر موضوعات آموزش و پرورش تشکیل شد.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این جلسه ضمن تشکر از مدیران مناطق برای برگزاری خوب مراسم و همایش‌های هفته معلم، گفت: به محض پایان جلسه دیدار با رهبر معظم انقلاب، قرارگاه اجرایی‌سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را راه‌اندازی کردیم. و اقداماتی را متناسب با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حال انجام داریم.

وی با بیان اینکه در زمینه مدارس غیردولتی، دو کلیدواژه ابتکارات و نظارت در فرمایشات رهبر معظم انقلاب وجود داشت، افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به ابتکارات مدارس غیردولتی اشراف دارند، برای ما پشت گرمی است و به همکارانم اعلام کردیم که این موارد را شناسایی کرده و گسترش دهند.

کریمیان با اشاره به کلیدواژه نظارت، اظهار کرد: تقریبا نیمی از مدارس تهران، غیردولتی است یعنی ۲ هزار مدرسه غیردولتی در تهران داریم و بحث نظارت یک بحث کلیدی بوده و هست؛ در شورای معاونان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کردیم وقتی برای سرکشی و بازدید به مدارس می‌روند حتما از مدارس غیردولتی هم بازدید کنند.

وی تصریح کرد: در کنار نظارت سنتی، شکل‌های جدیدی را در بخش نظارت مدنظر داریم و معتقدیم می‌توانیم خیلی از نظارت‌ها را از طریق سامانه سپاری انجام دهیم. همچنین برنامه‌ای را پیش‌بینی کردیم و قرار است از ظرفیت‌های درون سازمان و برون سازمانی بهره ببریم یعنی از همکاران شاغل و بازنشسته برای نظارت از مدارس غیردولتی با ساز و کار مالی ویژه استفاده کنیم.

در این جلسه، معاونان اداره‌کل و مدیران مناطق آموزش و پرورش به بیان نقطه نظرات خود در حوزه مدارس و مراکز غیردولتی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =