بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه ۵ درصد تصویب رسید

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ۵ درصد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه مطرح و در دولت به تصویب رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رشید جعفرپور قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: بودجه فرهنگی در سال‌های گذشته نه ردیف مستقل و نه مقدار مشخصی داشت و روسای دانشگاه‌ها اطلاع نداشتند که از چه ردیفی و چقدر باید برای موضوعات فرهنگی هزینه کنند.

حمایت اندک معاونت فرهنگی دانشگاه امیر کبیر از نشریات

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه‌ای را پیش بردیم که اولا سه درصد بودجه فرهنگی مشخص در راستای انجام کارهای فرهنگی دانشگاه‌ها داشته باشیم و یک سال روی آن کار کردیم که برخی دانشگاه‌ها با ما همکاری کردند و برخی به دلیل مشکلات اقتصادی کشور نتوانستند همراهی کنند.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه موضوع ۵ درصد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها مطرح و در دولت به تصویب رسید و به مجلس ارسال شد که امیدواریم این مهم مصوب شود.

جعفرپور بیان کرد: چنانچه این درصد بودجه پیشنهادی تصویب شود براساس معیار و برنامه‌هایی که وزارت علوم برای موضوعات فرهنگی دانشگاه تعریف کرده تحول فرهنگی را در دانشگاه‌ها شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه همچنین حکمی را برای معاون فرهنگی دانشگاه لرستان به عنوان دانشگاه مادر استان و با امضای چهار معاون وزارت بهداشت، جهاد دانشگاهی کشور، نهاد رهبری مقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور ، دانشگاه آزاد و وزارت علوم زده شده است، بیان کرد: همچنین آیین نامه‌ای تحت عنوان شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های لرستان به استان ابلاغ شده است.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: براساس این آیین در طول مدت یک ماه معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها دور هم جمع شوند و مجموعه فعالیت‌های مرتبط با استان را مشخص کنند. جعفرپور در ادامه با بیان اینکه  دانشگاه‌ها در تابستان تعطیل می‌شود چندین نشست تخصصی را با معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم و سیاست‌ها و راهبردهای معاونت فرهنگی وزارت علوم را ابلاغ می‌کنیم تا  براساس آن پیش روند.

جعفر پور در ادامه از شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: نشست دبیران مناطق ده‌گانه کشور برگزار خواهد شد تا ظرفیت‌های مناطق شناسایی شوند؛ در این نشست سیاست‌ها و راهبردهایی که معاونت فرهنگی وزارت علوم مشخص و ترسیم کرده را با این دبیران به گفت‌وگو می‌گذاریم.

وی گفت: تابستان امسال نیز نشست معاونت فرهنگی دانشگاه‌های کشور را برگزار  خواهیم کرد و در آن برنامه‌های سال آینده  پیش‌بینی خواهند شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1183651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =