دانشجویان دانشکده‌های مهارتی، کارورزی در محیط واقعی کار را تجربه می‌کنند

دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: دوره‌های مهارتی ما در اصل، مجموعه‌ای از کارآموزی و کارورزی است که دانشجویان کار را در محیط واقعی کار فرا می‌گیرند و بر اساس رشته خود وارد حیطه‌های شغلی مربوط می‌شوند.

 امین بابازاده سنگر رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درمورد رویکرد آموزش‌های مهارتی این دانشگاه، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی نسبت به گذشته، بروز و زودبازده شده اند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، شاهد رشد و ارتقای جدی این نوع از آموزش تا ۵ سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود.

دانشگاه باید محل تحلیل، القای پرسش و یادگیری باشد

به گفته وی در دنیای امروز، دانشجویی که مهارتی یاد بگیرد، می‌تواند وارد بازار کار شود و درآمد کسب کند.

بابازاده درباره درآمدزایی آموزش های مهارتی دانشگاه آزاد اظهار کرد : مطالعاتی در این خصوص صورت گرفته اما تلاش مان تاکنون این بوده که بیشتر از تجربیات خود دانشجویان، دانشگاه و... بهره برده شود. در همین رابطه ۲۰ تفاهم‌نامه همکاری در کمتر از سه ماه گذشته با سازمان‌های مختلف استان منعقد شده است. در برنامه‌ریزی انجام شده، یک هشتم تا یک دهم درآمد دانشگاه در ۵ سال آینده از طریق فعالیت‌های کاربنیان و همچنین دوره‌های مشاوره شغلی بدست آید.

وی درباره این که دانشگاه آزاد چطور تعادل بین آموزش مهارت‌محور و کیفیت آن را برقرار می‌کند، تصریح کرد: بعضی بیان می‌کنند که سنجش خاصی برای جذب دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی صورت نمی‌گیرد درحالی که چنین گزاره‌ای مورد قبول نیست چون سنجش اولیه و دوره مصاحبه در دانشگاه برای ورود دانشجویان انجام می‌شود. دوره‌های مهارتی ما نیز در اصل، مجموعه‌ای از کارآموزی و کارورزی است که دانشجویان کار را در محیط واقعی کار فرا می‌گیرند و بر اساس رشته خود وارد حیطه‌های شغلی مربوط می‌شوند.

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تاکید کرد: مجموعه‌هایی مثل دانشگاه علمی کاربردی از مسیر اصلی فاصله گرفتد و تبدیل به بنگاه اقتصادی شدند تا یک بنگاه مهارت و آموزش. آموزش واقعی مهارت محور خاصی در آن ها صورت نگرفت و دانشجوها در محیط واقعی کار قرار نگرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =