محمودی: افزایش سهمیه بازیکنان خارجی باعث بالا رفتن کیفیت لیگ برتر می‌شود

پیشکسوت فوتبال کشور اعتقاد دارد افزایش سهمیه بازیکنان خارجی باعث بالا رفتن کیفیت لیگ برتر می‌شود و نبود بازیکنان با کیفیت خارجی باعث شده که قیمت بازیکنان ایرانی افزایش پیدا کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، کاظم محمودی پیشکسوت فوتبال ایران، در رابطه با طرح افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ‌برتر اظهار داشت: این طرحی که چندین سال است محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور اصرار بر اجرای آن دارد. او چندین سال است که در فوتبال سرمایه‌گذاری کرده است. هم در گسترش‌فولاد و هم در تراکتور و این مزیت‌هایی که گرفتن بازیکن خارجی باکیفیت خواهد داشت را با پوست و گوشت خود احساس کرده است.

لیدر تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به قتل رسید + جزئیات

وی افزود: چرا که اگر دقت کنید هر سال قیمت بازیکنان ایرانی افزایش پیدا می‌کند و رشد چندین برابری نسبت به سال‌ قبل دارد. به نظرم نبود بازیکنان باکیفیت خارجی باعث شده که قیمت بازیکنان ایرانی افزایش پیدا کند. اگر ما بتوانیم تعداد بازیکنان خارجی را افزایش دهیم و با توجه به دستورالعمل درست فدراسیون مبنی بر اینکه باید این بازیکنان در تیم ملی کشورمان بازی کرده باشند یا حداقل در لیگ برتر کشورمان بازی کرده باشند جذب شوند و همچنین ضمانتی که برای پرداختی آن‌ها گذاشته شده که مانع ایجاد مشکلات بعد از جدایی آنها می‌شود. اگر از این قوانین تبعیت شود قطعا اتفاقات خوبی برای فوتبال کشورمان رخ می‌دهد.

محمودی تصریح کرد: به خدمت گرفتن بازکنان خارجی خوب باعث می‌شود که کیفیت لیگ بالاتر برود و همچنین قیمت بازیکنان ایرانی کمتر شود تا تیم‌هایی که با هزینه شخصی مدیریت می‌شوند متضرر نشوند کما اینکه الان تیم‌های دولتی نیز از این مسائل رنج می‌برند. اگر از نظر بین‌الملیی نیز بخواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم می‌بینیم که تیم‌های غرب آسیا مثل عربستان، قطر و امارات با سرمایه‌گذاری هنگفتی تیم‌های خود را برای لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند. در لیگ داخلی ایران هم از بازیکنان باکیفیت خارجی استفاده می‌کنند. در کشور عربستان هر تیم مجاز به استفاده از ۸ بازیکن خارجی است. این در حالی است که برای نمایندگان ایران در آسیا سهمیه بازیکنان خارجی ۱+۵ در داخل زمین است.

پیشکسوت تیم تراکتور افزود: به طور مثال امسال تراکتور بازیکنان خارجی باکیفیتی را به خدمت گرفت که تاثیر آنها را در نتیجه‌گیری این تیم و همچنین بالا بردن سطح کیفیتی لیگ نیز مشاهده کردیم. اگر بقیه تیم‌ها نیز به همین شکل بازیکنان خارجی با کیفیت را جذب کنند قطعا سطح لیگ خیلی بالاتر خواهد رفت. کاهش سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ برتر باعث شد در سالیان اخیر تعداد زیادی از بازیکنان ایرانی که در حد و اندازه لیگ‌برتر نبودند و می‌توانستند با حضور در لیگ‌های دسته یک یا دو باعث بالاتر رفتن سطح آن لیگ‌ها شوند ولی با ماندن در لیگ و نیمکت‌نشینی فوتبال آن‌ها نابود شد.

وی ادامه داد: اگر شما دقت کنید الان بازیکنان نیمکت نشین تیم‌های بالا جدول، قطعا در تیم‌های دیگر می‌توانستند به ظور ثابت بازی کنند. ولی بعضی از تیم‌ها اکثرا بازیکنان با کیفیت را جذب کردند و تیم‌های ضعیف‌تر موفق به جذب آن‌ها نشده‌اند. در صورتی که اگر همان بازیکن نیمکت نشین در یکی از این تیم‌ها حضور داشت قطعا به یک ستاره تبدیل می‌شد و باعث بالاتر رفتن سطح رقابت تیم‌ها می‌شد. این کار باعث می‌شود که بازیکنان با کیفیت در همه تیم‌ها پخش شوند و سطح رقابت و کیفیتی لیگ بالاتر برود. الان در لیگ برتر باید بازیکنان در سطح همین لیگ در ترکیب اصلی تیم‌ها حضور داشته باشند و بازیکنان سطح پایین‌تر باید در لیگ یک یا دو حضور پیدا کنند و این‌کار باعث بالاتر رفتن سطح کیفیتی لیگ‌های یک و دو نیز می‌شود.

محمودی در پایان گفت: با نیمکت نشین کردن بازیکنان باکیفیت قطعا هزینه‌های تیم‌ها نیز بالاتر می‌رود. باید این هزینه‌ها در جای درستی مصرف شود. باشگاه‌ها می‌توانند این هزینه‌های اضافی را صرف تیم‌های پایه خود کنند و با تشکیل تیم‌های دوم کمک به رشد استعدادهای جوان کند و پشتوانه درستی برای خود داشته باشند. الان تیم‌های سپاهان و تراکتور این کار را انجام دادند و قطعا در آینده نه چندان دور نتیجه‌های مثبت این کار خود را خواهند دید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1183835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =