جمهوری آذربایجان و ارمنستان بازگشت به مرزهای ۱۹۷۵ را تکذیب کردند

جمهوری آذربایجان و ارمنستان توافق دو کشور در خصوص مبنا قرار دادن نقشه‌های دوران شوروی در مذاکرات مرزی را رد کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان توافق بر سر بازگشت به مرزهای ۱۹۷۵ را تکذیب کردند.

ارمنستان و آذربایجان تا پایان ۲۰۲۳ معاهده صلح امضا کنند / مناقشه قره‌باغ به پایان می‌رسد؟

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرد توافقی بر سر مبنا قرار دادن نقشه های ۱۹۷۵ به عنوان مبنای مذاکرات مرزی صورت نگرفته است. جمهوری آذربایجان همچنین دبیر شورای امنیت ارمنستان را، که این موضوع از سوی وی عنوان شده، به تلاش برای تحریف اصل موضوع متهم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: طرف ارمنی به جای اصرار بر ارجاع ویژه به برخی از نقشه‌های سال ۱۹۷۵، بهتر است که کار تعیین مرزها را شروع کند.

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان نیز روز دوشنبه تایید کرد که هیچ توافقی در در این زمینه مذاکرات مولداوی صورت نگرفته است، اما ارمنستان مرزهای ۱۹۷۵ را قابل قبول می داند.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان روز یکشنبه گفته بود که سران دو کشور در مذاکرات اختلافات مرزی در مولداوی در اول ژوئن پیشرفت هایی داشته اند و دو طرف موافقت کردند که از نقشه های دوران شوروی به عنوان مبنای مرز بهره گیرند.

نخست‌وزیر ارمنستان اخیراً با بیان اینکه کشورش قره باغ را به عنوان خاک جمهوری آذربایجان به رسمیت می شناسد، گفت: باکو آماده است تمامیت ارضی ارمنستان را که ۲۹.۸ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد به رسمیت بشناسد و ایروان نیز تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را ۸۶.۶ هزار کیلومتر مربع است، به رسمیت می شناسد.

کد خبر: 1184201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =