طرح اشتغالزایی دولت برای زنان خانه دار / بذر بگیرید نهال بدهید

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرحی را داریم که خانم‌های خانه‌دار بذر را تحویل بگیرند و نهال تحویل بدهند و این کمک هزینه زندگی باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه هم‌افزایی بسیج خواهران و دفاتر امور بانوان دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه در سال اول دولت اهتمام داشتیم تا ساختار مشاوران زن ارتقا پیدا کند، گفت: در سال ۹۲ این پست از مشاوران گرفته و تبدیل به احکام انشائی شد.

توضیحات معاون زنان ریاست جمهوری درباره لایحه عفاف و حجاب

خزعلی تصریح کرد: اولین کاری که در ستاد ملی زن و خانواده تصویب شد ارتقای جایگاه مشاوران زن بود که مشاوران متناسب با بزرگی و کوچکی دستگاه و نوع کاری که برعهده دارند در سطح معاون وزیر یا مدیرکل باشند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در سال دوم دولت تلاش شد تا مشاوران زن دستگاه‌ها باید در جلسات شوراها شرکت کنند، گفت: اگر جایی مشکلی یا نقصی است، این شما مشاوران هستید که باید پیگیری و مطالبه حقوق خود را بکنید.

او با بیان اینکه در گذشته در برخی ادارات ساختار مشاوران زن یک کار تشریفاتی بود، گفت: یکی از کارهایی که ما در سال اول انجام دادیم این بود که مشاوران و مرتبطان با معاونت از حالت تشریفاتی خارج شوند و در سال دوم یک درصد بودجه را تصویب کردیم که یک درصد بودجه در دستگاه‌ها به مسئله زن و خانواده اختصاص پیدا کند.

او ادامه داد: ما در حال نوشتن آیین‌نامه این یک درصد هستیم که نیاز است مشاوران طرح‌ها و پیشنهادهای خود را بدهند که در شورای هماهنگی، طبق آیین‌نامه و اولویت بودجه اختصاص پیدا کند.

خزعلی با بیان اینکه بسیج بهترین بازوی عملیاتی برای طرح‌های مشاوران زن است، افزود: بسیج با همان انگیزه‌ای که همیشه داشته و لشکر مخلص خدا بوده به بلوغی رسیده است که نمی‌خواهد دیده شود. ولی با تمام دیده‌ نشدن‌ها امیدواریم که مشاوران، آن‌ها را ببینند و از بسیج استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: موضوع جهاد تبیین را جدی بگیرید. در شرایطی قرار دادیم که کشور در یک جنگ سخت ترکیبی است و در بحث‌های اقتصادی، رسانه‌ای و سیاسی درگیر یک جنگ هستیم. دشمن با نفوذ تلاش می‌کند که مفاهیم و خواسته‌های خود را محقق کند. این همبستگی و همدلی بین بانوان می‌تواند در مقابله با دشمن تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: یکی از موضوعات حمایت در معاونت، بحث کاشت نهال است که خانم‌های خانه‌دار می‌توانند کمک کرده و فرهنگ پرورش نهال را ایجاد کنند. طرحی را داریم که خانم‌های خانه‌دار بذر را تحویل بگیرند و نهال تحویل بدهند و این کمک هزینه زندگی باشد. باید با ساماندهی طرح‌هایی که خانم‌های خانه‌دار می‌توانند در آن مشارکت کنند به توصیه‌های رهبر انقلاب در سبک مصرف و پرهیز از اسراف، به اقتصاد کشور کمک کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =