نامه گلایه ظریف به روحانی در مورد عملکرد زنگنه

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نامه گلایه آمیز ظریف به روحانی را در مورد عملکرد زنگنه در پرونده گاز ترکمنستان تشریح کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی بیگی نژاد در مورد جلسه تعدادی از نمایندگان با ظریف وزیر امور خارجه دولت دوازدهم در مورد روابط ایران و ترکمنستان گفت: این جلسه در محل وزارت امور خارجه با ظریف برگزار شد. وزیر امورخارجه در این جلسه از رفتار و تصمیمات زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم در قبال روابط ایران و ترکمنستان گله کرد.

پرده‌برداری محمدجواد ظریف از خیانت زنگنه

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظریف در نامه‌ای به روحانی از عملکرد وزارت نفت و زنگنه در مورد پرونده روابط ایران و ترکمنستان گلایه کرده بود در این نامه تاکید شده بود که وزارت امور خارجه مشتری برای گاز ایران معرفی می‌کند و آقای زنگنه دست رد به سینه مشتریان گازی را میزند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای سفارت ایران در ترکمنستان در جلسه اعلام کردند که ترکمن‌ها تهاتر کالا یا جاده سازی ایران در ترکمنستان را به جای بدهی ایران پذیرفتند اما آقای زنگنه اجازه نداد هیچکدام از این راهکارها به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه و مسئولان وزارت خارجه در ترکمنستان نسبت به عملکرد وزارت نفت در این موضوع گلایه داشتند و وزارت نفت را در ماجرای گاز ترکمنستان مقصر می‌دانستند.

بیگی‌نژاد تاکید کرد: رفتار آقای زنگنه به هیئت حاکم ترکمنستان به شدت برخورده بود لذا علیرغم تلاش وزارت امور خارجه به هیچ عنوان راضی به حل و فصل این پرونده نشدند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون انرژی با زنگنه در این خصوص اظهار داشت: زنگنه در جلسه‌ای اعلام کرد ترکمن‌ها سر بزنگاه گاز را قطع کرده و یا گران می‌کنند، ما خیلی ناراحت هستیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1185340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =