جمهوری آذربایجان و ارمنستان درگیر شدند

سرویس مرزی جمهوری آذربایجان مدعی شد یکی از مرزبانانش بر اثر تیراندازی طرف ارمنستانی زخمی شد.

گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سرویس مرزی جمهوری آذربایجان مدعی شد یکی از مرزبانانش امروز پنجشنبه بر اثر تیراندازی نیروهای ارمنستان زخمی شد. قبل از آن ایروان از تلاش نیروهای جمهوری آذربایجان برای برافراشتن پرچم خود در خاک ارمنستان خبر داده بود.

بهانه جمهوری آذربایجان برای مصادره املاک ایران در باکو چیست؟ / علی‌اف دنبال بالا بردن تنش با تهران است

به گزارش رویترز، سرویس امنیت ملی ارمنستان اعلام کرد یک گروه مرزبانان آذربایجانی تلاش کرد از پلی بر فراز رودخانه «هاکاری» رد شود که مرز بین‌المللی شناخته شده بین دو کشور است و پرچمی را در خاک ارمنستان به اهتزاز درآورد. ایروان گفت این تلاش خنثی شد. 

خبرگزاری «تاس» به نقل از سرویس مرزی جمهوری آذربایجان گزارش داد یکی از نیروهایش بعد از اصابت گلوله تحت مداواست. 

به نوشته رویترز، این پل در ابتدای کریدور لاچین قرار دارد، آخرین مسیری که ارمنستان را به منطقه قره‌باغ کوهستانی که اغلب ساکنان آن ارمنی هستند، متصل می‌کند. 

جاده لاچین که صلحبانان روس مسئول تامین امنیت آن هستند از دسامبر نزدیک به هفت ماه است که توسط افراد مرتبط با جمهوری آذربایجان مسدود شده است. در آوریل نیروهای جمهوری آذربایجان یک ایست بازرسی در آنجا ایجاد کرد ه با اعتراض شدید ارمنستان همراه شد. 

دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکنون دو جنگ را بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی از سر گذرانده‌اند. در در سال ۲۰۲۰ جمهوری آذربایجان بخش‌هایی از اراضی از دست رفته در یک درگیری پس از فروپاشی شوروی در اوایل دهه ۱۹۹۰ را پس گرفت. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1185554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =