استقبال کویت از گسترش روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس

وزیر خارجه کویت در دیدار امیرعبداللهیان گفت: از گسترش روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس استقبال می‌کنیم و آن را به نفع همه می‌دانیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس به کویت سفر کرده، عصر امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد با «شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت در خصوص روند مناسبات دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان: توسعه‌ روابط با همسایگان از محورهای بنیادی سیاست خارجی دولت است

در این دیدار موضوعات مختلف روابط دو کشور در حوزه سیاسی، اقتصادی، تجاری، پارلمانی، کنسولی، محیط زیست و نیز برخی موضوعات منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران توسعه روابط با همسایگان از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: خوشبختانه در طول تقریبی دو سال گذشته شاهد تبادل برخی هیأت‌ها بین دو کشور بودیم که نشان دهنده تمایل دو طرف به گسترش روابط است.

وی با بیان اینکه آماده توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف هستیم، اظهار داشت: در همین راستا آمادگی داریم که کمیسیون مشترک عالی دو کشور را برگزار کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اهمیت موضوعات زیست‌ محیطی در منطقه، گفت که جمهوری اسلامی ماه سپتامبر آینده میزبان نشست بین‌المللی مبارزه با گردوغبار با همکاری سازمان ملل متحد خواهد بود.

به گزارش فارس، این نخستین سفر امیرعبداللهیان به کویت پس از تصدی وزارت امور خارجه است. وی در بدو ورود در فرودگاه مورد استقبال همتای کویتی قرار گرفت.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار روابط کویت و ایران را عمیق و ریشه دار خواند و با بیان اینکه مانعی در توسعه روابط دو کشور نیست، یادآور شد: مشکلات جزیی نیز قابل برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه همه ما در منطقه از ثبات و بی ثباتی به صورت مشترک متأثر خواهیم شد و نتیجه ثبات، شکوفایی منطقه است، افزود: از گسترش روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس استقبال می‌کنیم و آن را به نفع همه می‌دانیم.

دو وزیر خارجه در این دیدار درباره تعیین اولویت‌های همکاری و فعال سازی کمیته‌های تخصصی دو کشور توافق کردند.

وزیر خارجه کویت ضمن تشکر از دعوت امیرعبداللهیان برای سفر به ایران، علاقه‌مندی خود را برای انجام این سفر اعلام کرد.

مسائل و موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر مباحث مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان و وزیر خارجه کویت دوم فروردین ماه سالجاری تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. وزیر خارجه کویت در آن گفت‌وگو، از توافق ایران و عربستان استقبال کرد و این توافق را مایه خیر و برکت برای کشورهای منطقه خواند.وزیر امور خارجه کویت از پیشنهاد و ابتکار جمهوری اسلامی ایران در خصوص تسهیل امور کنسولی استقبال و بر ادامه رایزنی‌ها به منظور گسترش و توسعه بیشتر روابط تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران پیش از این به قطر و عمان سفر کرد و در ادامه هم قرار است به امارات عربی متحده برود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =