والیبال ایران و آمریکا رقابتی خارج از روح ورزش / شکست‌ناپذیری یانکی‌ها پایان می‌یابد؟

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها به مصاف آمریکا می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، امروز دومین مسابقه تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم مسابقات لیگ ملت‌ها مقابل تیم ملی والیبال آمریکا برگزار می‌شود.

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ / ایران حریف ایتالیا نشد

در واقع، دیدار تیم‌های والیبال ایران و آمریکا در هفته دوم لیگ ملت‌ها بیستمین جدال رسمی دو تیم در تاریخ محسوب می‌شود که آمریکایی‌ها در ۱۹ مسابقه قبلی ۱۳ بار فاتح میدان شدند.

و حالا تیم جوان شده ایران در این مسابقه در تلاش برای کسب هفتمین برد والیبال کشورمان برابر این تیم قدرتمند است که البته کار بسیار دشواری خواهد بود. زیرا تیم ملی والیبال آمریکا ۲۱ مدال رویدادهای مهم والیبال جهان از جمله سه مدال طلا و مقام قهرمانی بازی‌های المپیک (۱۹۸۴لس آنجلس، ۱۹۸۸ سئول و ۲۰۰۸ پکن) را در پرونده افتخارات خود دارد.

قهرمانی مردان جهان ۱۹۸۶ فرانسه، دو قهرمان جام جهانی در سال های ۱۹۸۵ و ۲۰۱۵ و دو مدال طلای لیگ جهانی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ از دیگر افتخارات تیم ملی والیبال آمریکا است.

والیبال ایران–آمریکا؛ جنگی تمام عیار در اوضاعی نابرابر

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا درحالی امروز جمعه ۲ تیر در روتردام هلند به مصاف یکدیگر می‌روند که شاگردان جان اسپرا هفته نخست را با ۵ برد متوالی به پایان رساندند و به دنبال اثبات شکست ناپذیری خود در ادامه این مسابقات هستند.

همچنین، صادر نشدن ویزای تیم ایران ازسوی آمریکایی‌ها برای حضور در هفته سوم این رقابت‌ها، تمرکز تیم ایران برهم زده است زیرا امکان حضور در هفته سوم این رقابت‌ها در حال حاضر وجود ندارد و این موضوع تلاش مردان والیبال ایران برای صعود به فینال این رقابت‌ها را بی‌نتیجه می‌کند.

از طرفی شاید همین موضوع تبدیل به انگیزه ای برای بلند قامتان تیم ملی والیبال ایران شود تا به شکست‌ناپذیری یانکی‌ها پایان دهند.

تیم ملی والیبال آمریکا در پایان دومین روز هفته دوم لیگ ملت‌ها با ۳۴۸.۴۴ امتیاز در رده پنجم رنکینگ جهانی قرار دارد و ایران با ۲۵۱.۱۶ در جایگاه یازدهم جای گرفته است.

آمریکایی‌ها در پایان روز دوم هفته دوم لیگ ملت‌ها با پنج برد و ۱۵ امتیاز در رتبه دوم جدول این رقابت‌ها قرار گرفتند و ایران با دو برد و هفت امتیاز در جایگاه نهم قرار دارد.

از بین ۱۴ بازیکن معرفی شده ایران برای هفته دوم لیگ‌ملت‌ها سید محمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، جواد کریمی و میثم صالحی بازیکنانی هستند که تجربه بازی برابر تیم ملی آمریکا در لیگ ملت ها را در کارنامه خود دارند و شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، علی حاجی‌پور و پوریا حسین خانزاده برای نخستین بار برابر این تیم در این رقابت‌ها قرار خواهند گرفت.

امین اسماعیل‌نژاد با کسب ۲۰ امتیاز برابر آمریکایی‌ها یکی از مهره‌های خطرناک تیم ایران محسوب می‌شود که جان اسپرا مسلما تدابیری برای مهار این بازیکن خواهد داشت. توری دیفالکو هم در دیدار دو تیم در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ موفق به کسب ۱۳ امتیاز برای آمریکا شد که از این جهت قطعا در آنالیز مورد توجه کادر فنی ایران خواهد بود.

جیک هانس، مکسول هولت، متئو اندرسون، تیلور آوریل، توری دیفالکو، آرون راسل، جفری جندریک، کایل داگوستینو، میکا کریستینسون، جوشا توآنیگا، توماس جائشکه، دیوید اسمیت، اریک شوجی و کودی کسل ۱۴ بازیکن آمریکا در هفته دوم لیگ ملت‌ها به سرمربیگری جان اسپرا را تشکیل می‌دهند.

فهرست و نتایج دیدارهای دو تیم ملی والیبال ایران و آمریکا به شرح زیر است:

۱۹۷۰ (قهرمانی جهان): ایران (۲) – آمریکا (۳)

۲۰۰۶ (قهرمانی جهان): ایران (۰) – آمریکا (۳)

۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (۰) – آمریکا (۳)

۲۰۱۳ (جام قهرمانان): ایران (۳) – آمریکا (۲)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۰) – آمریکا (۳)

۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۳) – آمریکا (۲)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۱) – آمریکا (۳)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۱) – آمریکا (۳)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – آمریکا (۰)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – آمریکا (۰)

۲۰۱۵ (جام جهانی): ایران (۱) – آمریکا (۳)

۲۰۱۶ (لیگ جهانی): ایران (۱) – آمریکا (۳)

۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (۰) – آمریکا (۳)

۲۰۱۷ (جام قهرمانان): ایران (۳) – آمریکا (۲)

۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (۰) – آمریکا (۳)

۲۰۱۸ (قهرمانی جهان): ایران (۰) – آمریکا (۳)

۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۰) – آمریکا (۳)

۲۰۱۹ (جام جهانی): ایران (۱) – آمریکا (۳)

۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – آمریکا (۰)

۲۰۲۲ (لیگ ملت‌ها): ایران ؟ – آمریکا ؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1186557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =