بلاتکلیفی بیش از ۶۳ هزار تن گندم در بندر امام

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از معطلی یک کشتی حامل بیش از ۶۳ هزار تن گندم به دلیل مشکلات اسناد ارزی در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امید جهان نژادیان، با اشاره به روند واردات کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: در حال حاضر یک کشتی اقیانوس پیمای حامل گندم به دلیل مشکلات اسناد ارزی در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) معطل مانده است.

سرانجام اصلاح قیمت گندم چه شد؟

وی افزود: این کشتی حامل ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم به عنوان کالای اساسی است که با توجه به عدم حل مسائل مربوط به اسناد ارزی امکان پهلوگیری در بندر امام خمینی (ره) و تخلیه را ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۰ فروند کشتی اقیانوس پیمای حامل بیش از ۶۸۸ هزار تن گندم به عنوان کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.

جهان نژادیان عنوان کرد: امیدواریم تدابیری اندیشیده شود تا با حل مشکلات اسناد ارزی کشتی‌های حامل کالای اساسی و تامین ارز مورد نیاز برای ترخیص این کشتی‌ها شرایط برای پهلوگیری و تخلیه آن‌ها فراهم شود و دیگر هیچ کشتی‌ای در لنگرگاه در انتظار تخلیه نباشد.

پیش از این نیز حمید بدوی مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از معطلی  ۶ کشتی حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) به دلیل مشکلات اسناد ارزی خبر داده بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1188185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =